ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נזק רב למקום

הואשם בפשע שנאה לאחר שפרץ לבית הכנסת וזרע הרס

פשע שנאה במרכז יהודי בברוקלין. צעיר אמריקני מואשם בכך שפרץ לבית כנסת וזרע בו הרס רב הנע בין 75 ל-100 אלף דולר. האיש נתפס על ידי שוטרים בשעת מעשה. טיפות דם שהשאיר בזירה סייעו להפללתו המהירה

הואשם בפשע שנאה לאחר שפרץ לבית הכנסת וזרע הרס
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

צעיר אמריקני בן 25 הואשם בפשע שנאה לאחר שניפץ את חלונות המרכז היהודי בברוקלין עם מוט דגל.

על פי הדיווח ב-abc7ny, הנאשם עוסמאן באט נכנס למרכז היהודי בשור פארקוויי בגרייבסנד ופגע ברכוש נוסף.

האירוע התרחש ביום ראשון שעבר בשעה 21:00, הגבר ניפץ חלונות של בית הכנסת עם מוט דגל, נכנס פנימה ופגע בנברשות מעל הבימה וניפץ אותן, השכנים שמעו אותו צורח השמצות אנטישמיות והזעיקו את המשטרה. הוא נתפס בשעת מעשה בתוך המרכז היהודי.

ד"ר אלן פרל, נשיא הקהילה, התקשה להאמין לנזק. "הוא לקח מוט דגל כמו שאנחנו רואים כאן, זה היה דגל ישראל, והוא דפק את כל החלונות בבית הכנסת. אלה חלונות גדולים מאד", אמר פרל.

לדבריו, טיפות הדם של החשוד היו על הרצפה, כך שהאיש הואשם במהירות, והוא מעריך כי הנזק נע בין 75,000 ל-100,000 דולר. "זה הרסני, זה בית כנסת קטן, אין לנו כסף לזה", אמר פרל. "למה למה שיעשה את זה, זה מקום נחמד, אנו מקדמים בברכה אנשים, יש לנו שיעורים כאן, למה שיעשה את זה?".

חבר המקום וויליאם קולטון פרסם הצהרה שהביעה את זעמה של הקהילה על התקרית.

"העבריין כיוון נגד מקום התפילה בכוונה בחג סוכות", אמר. "הוא שבר חלונות ופגע באכזריות והרס את סמלי חג הסוכות, שהוא מעשה מטריד מאוד של פשע שנאה. המשטרה הוזעקה, ולמרבה המזל העבריין נתפס כשהוא עדיין בפנים, עלינו לגנות כל פשע שנאה. התקפה על קבוצה אחת היא התקפה כולנו ולא נאפשר זאת".

באט מואשם בפריצה תוך כוונה פלילית, שניהם נרשמו כפשעי שנאה. "כל מי שמבצע פשע שנאה חייבים להוקיעו ולהעמידו לדין במלוא החוק," אמר קולטון. "פשע שנאה נגד כל אתניות הוא מעשה נתעב וזה בלתי נסבל. כוחה של השכונה שלנו תמיד היה קירוב אנשים. אני אמשיך לפעול לקרב אנשים, ולהבטיח שההתקפה הזו על השכונה שלנו לא תחליש אותנו, אבל תהפוך אותנו לחזקים ומאוחדים מתמיד".

פשע שנאה פריצה לבית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד