י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מינוי שנוי במחלוקת

תקף אנדרטת זיכרון; ומונה לשר החינוך

מינוי לא מפתיע: מפלגת 'חוק וצדק' השולטת בפולין, וידועה ביחסיה העכורים עם ישראל. מינתה לתפקיד שר החינוך, פוליטיקאי שנוי במחלוקת שקרא בעבר להסרת האנדרטה המנציחה את זכר יהודי פולין שנהרגו על ידי הפולנים

 תקף אנדרטת זיכרון; ומונה לשר החינוך
פשמיסלב צ'רנק צילום: מתוך טוויטר

פוליטיקאי פולני שכינה בשנה שעברה אנדרטת זיכרון ליהודים שנהרגו בידי הפולנים בתקופת השואה "שערורייה אנטי פולנית" מונה להיות שר החינוך הבא במדינה.

מפלגת 'חוק וצדק' שניצחה בשנה שעברה את הבחירות, וזכתה ברוב גדול בבחירות לפרלמנט הפולני, מינתה לשר החינוך והמדע בפולין את פשמיסלב צ'רנק, אדם שנוי במחלוקת, לאחר שקרא בשנה שעברה להסרת אנדרטה לזיכרון יהודים שנרצחו בשואה על ידי פולנים, "זאת שערורייה אנטי-פולנית, כי אני לא יודע מי שילם את הכסף עליה, מדוע הנשיא מאפשר לסוג כזה של השמצות ופעולות אנטי פולניות לקרות כאן, במקום בו גיבורים פולנים מתו על עצמאותה של מולדתנו?" אמר אז צ'רנק, מי שהיה אז מושל העיר לובלין.

המינוי לא מפתיע, מפלגת חוק וצדק הפולנית נמצאת במערכת יחסים לא טובה עם ישראל, היחסים בין ממשלת ישראל לממשלת פולין הידרדרו זה מכבר. בעקבות שורה של תקריות דיפלומטיות, במיוחד לאחר אישור חוק השואה בינואר 2018, בסמוך לציון יום השואה הבינלאומי. החוק אז איים בעונש מאסר על מי שיאשים את הפולנים באחריות לשואה. לאחר שהחוק עורר סערה בישראל, ובעקבות ביקורת בינלאומית, שינתה פולין את החוק והסירה את הסעיף הפלילי.

פולין שר החינוך אנדרטת זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד