י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל היציאה מהסגר

סקר: ימינה שומרת על כוחה; כחול לבן נחלשת

מסקר חדש שמתפרסם הבוקר עולה, כי אילו הבחירות היו נערכות היום, 'ימינה' בראשות נפתלי בנט הייתה זוכה לכ-21 מנדטים ואילו הליכוד היה מקבל רק כ-28 • התוצאות המלאות

סקר: ימינה שומרת על כוחה; כחול לבן נחלשת
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

ראשי המפלגות הגדולות מאיימים כל העת בהליכה לבחירות, ומסקר 'מעריב' המתפרסם הבוקר (שישי) עולה, כי לחלקם זה ישתלם, אולם הליכוד וכחול לבן רק יפסידו מכך.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מפלגת הליכוד שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אולם נחלש משמעותית ומקבלת 28 מנדטים לעומת 36 בכנסת הנוכחית. מפלגת ימינה בראשות ח”כ נפתלי בנט, הנושף בעורפו של נתניהו, הייתה זוכה ב־21 מנדטים. עבור הליכוד מדובר בעלייה במנדט על חשבון ימינה לעומת הסקר שנערך בשבוע שעבר, אולם לדברי עורך הסקר, מנחם לזר מנהל פאנלס פוליטיקס, מדובר בתנודות סטטיסטיות בלבד, ובעצם המגמה של היחלשות הליכוד והתחזקות ימינה נותרה בעינה.

המפלגה השנייה בגודלה כיום- כחול לבן, ממשיכה בצניחה החופשית וזוכה על פי הסקר לתשעה מנדטים בלבד. מפלגת יש עתיד-תל”ם בראשותו מקבל 17 מנדטים, עלייה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם, על חשבון כחול לבן. שאר המנדטים בסקר מתחלקים כך: הרשימה המשותפת נחלשת במעט ומקבלת 14, ישראל ביתנו 9, ש”ס שומרת על כוחה עם 9, כמו גם יהדות התורה ששומרת על כוחה עם 7 ומרצ 6.

הסקר נערך בתאריכים 11 עד 12 באוקטובר 2020, והוא בוצע בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת (18 ומעלה) במדינת ישראל. כלל המשיבים בסקר רואיינו באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי של panel4all. גודל המדגם הסופי עמד על 1,033 משיבים. טעות הדגימה המרבית: 3.1% ±.

סקר מפלגת ימינה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד