י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סותר את ההנחה

גני הילדים בטוחים? הגן נפתח – 29 איש נדבקו

29 בני אדם חלו בקורונה בעקבות התפרצות בגן ילדים בפולין. בין החולים שמונה ילדי גן, ו-12 בני משפחה: שלושה אחים, שמונה הורים, סבא וסבתא • המקרה סותר את ההנחה לפיה ילדי גן אינם מפיצי הדבקה

גני הילדים בטוחים? הגן נפתח – 29 איש נדבקו
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גני הילדים צפויים להיפתח מחר, כשההנחה היא שהילדים בגנים אינם מדבקים. הנחה זו מסתמכת על שורה של מחקרים הקובעים כי בעוד שילדים בוגרים יותר 'מפיצי הדבקה', הפעוטות אינם תורמים להתפשטות התחלואה. אך מתברר שיש גם נתונים שונים.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת וורשה מסתמך על ארוע שאירע בגן ילדים בפולין, והוא מגלה כי נגיף הקורונה התפשט מאותו גן והדביק לא פחות מ29 איש, ביניהם מבוגרים. המחקר, שפורסם בכתב העת Emerging Infectious Diseases על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות, מציג מקרה של גן ילדים שבו נדבק אחד הילדים, והוא הדביק היו שמונה ילדי גן, ו-12 בני משפחה שהגיעו לגן: שלושה אחים, שמונה הורים, סבא וסבתא.

מסתבר, שבניגוד להנחות לפיהם רק ילדים בוגרים מדביקים, במקרה זה הילדים היו בגילאי שנה עד שנתיים, ושניים מהילדים במשפחותיהם היו בני שמונה וחמש. למרות זאת, הם הביאו להתפרצות נקודתית נרחבת.

מחברי המחקר כי הארוע מייצג "התפשטות גבוהה באופן מפתיע" של נגיף הקורונה בקרב ילדים, ומעמיד בסימן שאלה את ההנחה לפיה ילדים כמעט ואינם מדביקים. המסקנה שלהם, לפחות בהתבסס על אותו מקרה מתועד, הוא ש"ילדים בגילאי שנה עד שנתיים עשויים להיות מפיצים יעילים של SARS-CoV-2".

עוד עולה מהמחקר, כי למרות שהגן היה פעיל, אך הצוות שמר מאד על ההנחיות. ילדים הלכו לפעוטון בשלוש קבוצות, כשכל אחת מהן מטפלות שתי מטפלות. הצוות עטה מסיכות במשך כל שעות היום, וקבוצות הילדים לא התערבבו ביניהן. למרות זאת, כאמור, חלה בו התפרצות שהביאה גם להדבקתם של מבוגרים במחלה.

 

קורונה פולין גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד