י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי פייסבוק

טוויטר תאסור פרסומים המכחישים את השואה

חופש הביטוי לא לכל דורש: "אנו מגנים בתוקף אנטישמיות, ולהתנהגות שנאה אין שום מקום בשירות שלנו". כך נמסר בהצהרה מטעם דובר טוויטר. השנייה אחרי פייסבוק להוביל מדיניות נגד מכחישי השואה

טוויטר תאסור פרסומים המכחישים את השואה
טוויטר צילום: unsplash

דובר טוויטר הודיע כי ציוצים המכחישים או מעוותים אירועים אלימים כולל השואה ייאסרו. כך פורסם בסוכנות הידיעות 'בלומברג'.

טוויטר היא רשת המדיה החברתית הגדולה השנייה האוסרת השבוע הכחשת שואה, פייסבוק הודיעה ביום שני האחרון כי תאסור פוסטים המכחישים או מעוותים את השואה, וזאת שנתיים לאחר שבעלי פייסבוק מארק צוקרברג, הצהיר כי יש לאפשר הכחשת שואה בשם חופש הביטוי.

"אנו מגנים בתוקף אנטישמיות, ולהתנהגות שנאה אין שום מקום בשירות שלנו", אמר דובר טוויטר בהצהרה. "יש לנו מדיניות ברורה נגד האדרת אלימות, ויש לנו מדיניות של נקיטת צעדים נגד תכנים המהללים מעשי היסטוריה של אלימות ורצח עם כולל השואה".

המהלכים הללו מגיעים כאשר רשתות המדיה החברתית מבצעות סדרה של מהלכים לפיצוח תכנים של שנאה, וזאת לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית, פעילים קראו לחברות המדיה החברתית לעשות יותר כדי להילחם בשנאה ומידע מוטעה, פייסבוק אסרה לאחרונה גם תכנים הקשורים לתיאוריית הקונספירציה של QAnon, (קאנון) תאוריה שבו הדמוקרטים מואשמים בדברים נוראיים, כמו גם מגוון פוסטים שנאה, כולל אלה שלדבריהם יהודים שולטים בעולם, כמו כן, יוטיוב אסרה על תכני קאנון וטוויטר הסירה הקיץ אלפי חשבונות קאנון.

טוויטר נקטה עמדה קשה במיוחד בנושא דיסאינפורמציה לאחרונה, והוסיפה אזהרות לציוצים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי פורסם שם מידע לא נכון, תוכן אלים או תיאוריות קונספירציה. הרשת גם חסמה לאחרונה מאמר על ג'ו ביידן מה'ניו יורק פוסט', אך בהמשך הודיעה כי תאפשר זאת בצירוף אזהרה.

טוויטר שואה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד