ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברוך דיין האמת

המשפיע מחצרות החסידים נפטר מנגיף הקורונה

במוצאי שבת הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של המשפיע הגאון הצדיק רבי יעקב יצחק מושקוביץ זצ"ל אחרי שחלה בנגיף ואושפז במצב קשה • רבי יעקב יצחק זצ"ל היה משפיע בישיבת באבוב סאטמר וברסלב

המשפיע מחצרות החסידים נפטר מנגיף הקורונה
רבי יעקב יצחק מושקוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד עם היוודע הבשורה הקשה על הסתלקותו במיטב שנותיו של הגאון הצדיק ר' יעקב יצחק מושקוביץ זצ"ל, משפיע ומחנך עשרות שנים בישיבות באבוב, סאטמר וברסלב והוא בן 69 בפטירתו.

המנוח היה קשור בכל נימי נפשו לרבו המובהק האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב זיע"א, ובימי חייו של הרבי היה עוזב את ביתו וממלכתו בקרית באבוב המעטירה בבת ים לחסות בצל הקודש למשך שבועות ארוכים.

רבו הגדול מצדו קרבו בקרבה יתירה שהתבטאה בין השאר במינויו של הנפטר זצ"ל למנהל רוחני ומשגיח בישיבת "קדושת ציון" בבת ים. כאשר שם הגביה ורומם את תלמידיו למדרגות נשגבות בתורה ובעבודה. תלמידיו מספרים בערגה על שיעוריו הרבים מלאי ההוד בספרים הקדושים ובפרט בספר 'נועם מגדים' ובספר התניא שהיה בקי בהם בע"פ ממש, עשרות שנים מאז יודעים תלמידיו לחזור על קטעים שלמים משיחותיו הנלהבות שנאמרו מלב אוהב ויוקד.

ככלל, היה אוצר בלום לענייני תורה יר"ש וחסידות, כאשר בכל עת, אם בבת ים, בבני ברק או בארה"ב היה ביתו בית וועד לכל מבקש ד', ומאות נהרו אליו לאור באור החיים. וכל איש צער ומצוק נפש מצאו אותו, ליבו, ואת ביתו פתוח לפניהם תמיד לילות וימים לכל דבר. וקיבלו חיזוק ועזרה בכל תחום שיהי' במסירות נפש של ממש, כולל שידוכים והתחייבויות כספיות גדולות.

הגה"צ זצ"ל נולד לאביו הרה"ח המופלא ר' ישראל אלתר זצ"ל שהיה מקורב ביותר לאדמו"ר ר' ישעיה מקערעסטיר זיע"א ואף קיבל ממנו סכין שהשתמש בו לחלות של שב"ק. בדבקות זו המשיך הגה"צ זצ"ל כאשר רבות היה עולה לפקוד את הציון בקרעסטיר שבהונגריה, ואף זכה לראות שם ישועות גלויות.

בצעירותו זכה לחסות בצל הקודש של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל בארה"ב. ומאז דבק במשנתו עד סוף ימיו כתלמיד מובהק. ותמיד סיפר ודיבר אודותיו בהערצה של ממש.

אמו הייתה בת הגה"ק ר' יחיאל מיכל שלאגער זצ"ל אב"ד בוקשעוויץ, אשר לדמותו שח וערג כל הימים.

בהגיעו לפרקו נלקח לחתן ע"י דודו האדמו"ר בעל ה'דברי יחזקאל שרגא' מסטראפקוב זצוק"ל לאחר שבחנו על חלקים נכבדים משו"ע או"ח ויו"ד. כשחותנו מחבבו חיבה רבה עד למאוד שהתבטאה בביטויים ומכתבים ששלח אליו אם בתקופת האירוסין ואם לאחר חתונתו.

כמה שנים לאחר נישואיו הלך כאמור במסירות נפש לגור בארץ לא זרועה- בקרית באבוב טרם היותה קריה נאמנה לה' ולתורתו. כאשר ממלא הוא את רצון רבו להקים ישיבה על קברו של אביו זיע"א, כאשר הרבי מבאבוב מכיר לו טובה על כך בקרבה יתירה ומופלגת שזכה לה כל הימים. לאחר פטירת רבו עבר להתגורר בב"ב ודבק באדמו"ר שמעון נתן נטע מלעלוב זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר רבי דוד מלעלוב-ארה"ב, ולא סר מהם ימין ושמאל בכל הליכותיו. 

היה דוגמא חיה לדבקות וביטול מוחלט לצדיקים, ובמשך כל שנותיו התנהג בעבודתו בחיות כנער צעיר עד שבערוב ימיו דבק בתורת רבי נחמן מברסלב. השפיע כאמור על צורבים רבים מקרב ההולכים באור צדיקים אלו.

ימים אחדים לפני יום כיפור נסע לארה"ב לחוג את חג הסוכות בקרב בני משפחתו ושם נדבק בנגיף הקורונה ומאז מצבו הידרדר במהירות, כשבכל המקומות מעתירים בתפילה עבורו. אבל רצונו ית"ש גזרה אחרת ובמוצאי שבת עלה בסערה השמימה כשבני משפחתו, ידידיו ותלמידיו הרבים המומים ואבלים לנוכח השבר הנורא.

הלוויותו בשעה 10:00 בבוקר (שעון ניו יורק) מביהמ"ד הגדול דחסידי באבוב-45 בשכונת בורו פארק בברוקלין תעבור דרך ביהמ"ד דחסידי לעלוב לעבר חלקת חסידי באבוב בביה"ח בניו ג'רזי שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קורונה ברסלב סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד