י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הפרות מדאיגות"

הסגר החרדי: השר קורא לשלול תקציבים; הדיון בוועדת חוקה נדחה

השר יובל שטייניץ קורא הבוקר לשלול תקציבים ממוסדות שיפרו את ההנחיות ויפתחו בשגרת לימודים כהוראתו של הגר"ח קניבסקי • בתוך כך, יו"ר ועדת חוקה חה"כ אשר הורה על דחיית הדיון לצורך המשך ההגבלות וההקלות, עקב חוסר הטיפול בערים שנשארו תחת סגר

הסגר החרדי: השר קורא לשלול תקציבים; הדיון בוועדת חוקה נדחה
יובל שטייניץ צילום: פלאש 90

על רקע הירידה בנתוני התחלואה, החל מהבוקר (ראשון) הוסרו המגבלות מעל מרבית אזורי הארץ, ומנגד יישובים חרדים רבים הוגדרו כ"יישובים אדומים" והכניסות והיציאות אליהם נחסמו.

על פי הוראתו של הגר"ח קנייבסקי כפי שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים', במרבית החיידרים יחלו הבוקר בלימודים, גם בערים האדומות. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש להחלטה וקרא שלא להקשיב לה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות.

במהלך ראיון שהעניק הבוקר השר יובל שטיינץ לקלמן לבסקינד הוא התייחס למגזר החרדי ואמר כי "הפתיחה במקומה - הסגר הצליח מעל למשוער. 95% מהציבור שומרים על הסגר. אין ספק שההפרות במגזר החרדי מדאיגות מאוד. זו הפרה שעלולה לעלות להם ולכולנו ביוקר".

על הוראת הגר"ח קרא השר שטייניץ לשלול תקציבים ממוסדות שיפרו את ההנחיות. לדבריו, "אם יש מי שמפרים את ההוראות באופן שיטתי, יש לשקול פגיעה במימון של הישיבות. צריך לאכוף - ערים שבהן תהיה עלייה בתחלואה - יכותרו והסגר יהודק. לפני חודש היו 12 ערים חרדיות אדומות, היום יש 4 - הרוב מקפידים".

בתוך כך, ‏יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ביטל את הדיון שנקבע להיום בוועדה לצורך אישור המשך מגבלות הסגר וההקלות שהחלו היום. לדברי אנשיו של אשר, ביטול הישיבה נובע מהתמהמהות סביב הדרישה בשבוע שעבר לגבש טיפול ופיצוי דיפרנציאלי לערים שנשארות בסגר.

יעקב אשר ועדת חוקה ערים חרדיות אדומות שלילת תקציבים סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד