כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החיים באיחוד האמירויות

אשת הרב של איחוד האמירויות: "מרגישה בנוח כחרדית ברחבי הממלכה"

הסכם השלום עם איחוד האמירויות, הביא בכנפיו בשורה של אחדות בין - דתית בעולם בכלל, ובין ישראל לחלק מהמדינות הערביות בפרט | בפוסט מיוחד אותו כתבה אשת הרב הראשי של איחוד האמירויות, היא מתארת בחום רב את היחס ההוגן שהיא חווה כאשה חרדית, מהתושבים המקומיים

אשת הרב של איחוד האמירויות: "מרגישה בנוח כחרדית ברחבי הממלכה"
דובאי צילום: דוד פרס

מישל וולדמן סרנה, אשתו של הרב יהודה סרנה, רבה הראשי של איחוד האמירויות, מספרת בפוסט מרגש את ההרגשה להסתובב ברחובות אבו דאבי דובאי כאשה חרדית עם ילדים שמסתובבים בחוץ עם כיפות וציציות בחוץ

בפוסט שכתבה באתר JTA ציינה מישל כי "האמונה האיסלאמית שזורה בכל התרבות של איחוד האמירויות הערביות, בשדות התעופה יש חדרי תפילה, פארקי השעשועים קוטעים את זרם המוזיקה שלהם עם קריאות לתפילה וחדרי המלון מספקים קוראן ואביזרי תפילה. אני כל הזמן נדהמת מהאופן שבו דתיים וכאלה שאינם מסתדרים כאן יחד".

"בטיולינו ברחבי העיר לעתים קרובות קיבלנו מבטים סקרניים על ידי אנשים מקומיים שסביר להניח שמעולם לא ראו יהודי חרדי מולם. במהלך טיול אחד בקניון בדובאי החל מאבטח לעקוב אחרינו, ככל הנראה כי הוא הסתקרן מנוכחותנו. אבל מעולם לא הרגשתי שמשפחתי אינה יכולה לחיות בחופשיות בגלל הדת היהודית, הילדים שלי לבשו כיפות וציציות, וילדי התפללו בגלוי במרחבים הציבוריים בעת הצורך. הם התפללו מנחה בשדה התעופה ונשאו ארבעת המינים, כאישה חרדית הרגשתי בנוח לחבוש פאה, וללבוש בגדים צנועים".

"איחוד האמירויות פרסמה גם ספרי לימוד חדשים המכירים את מדינת ישראל ומשבחים את הסכם השלום והפיצו אותם באופן נרחב שבועיים לאחר חתימת הסכם השלום".

"שינוי מהיר ואמיתי זה מביא אותנו לשקול כיצד יהודים יכולים לאמץ באופן מלא את הרגע ההיסטורי הזה כדי להבטיח שמבקרים לא יהודים במרחבים שלנו, וגם בישראל ובקהילות יהודיות ברחבי העולם, יתייחסו בכבוד, בסובלנות לאזרחי איחוד האמירויות".

"בטיול קיץ אחרון בישראל נתקלנו בקבוצת מטיילים אסלאמית של אנשי מקצוע צעירים מלונדון בשדה התעופה בן גוריון (שהגיע לסיור כדי להכיר את המדינה). קבוצה זו עוכבה במשך שעות בישראל לבדיקות ביטחוניות לא מוסברות. חברנו הקרוב, שעובד כאיש דת באוניברסיטת ניו יורק עם בעלי ושימש כצ'אפלין האסלאמי של ניו יורק, עוכב במשך שעות גם בביקורו הראשון בישראל".

"כיצד מתכוננת ישראל למבקריה החדשים מאיחוד האמירויות, שעשויים ללבוש לבוש אסלאמי מסורתי? מחסומים, מודיעין וביטחון קפדני הם חלק בלתי נפרדים של ישראל שמקפידה על בטיחות. אך האם אנו יכולים להגן על גבולותיה ועל ישראל תוך כדי קבלת אנשים מכל הדתות בכבוד?".

"אני מזכירה לילדי את האחריות והזכות שיש לנו לייצג את העם היהודי במרחבים הסובבים אותנו ובאנשים שאנו פוגשים בכבוד".

"במהלך אמירת תשליך בראש השנה השנה, רבים מהקהילה היהודית חבשו כיפות בפומבי בפעם הראשונה, מכיוון שהתושבים היהודים מרגישים יותר נוח "לצאת" עם זהותם הדתית באיחוד האמירויות הערביות".

"מנהיגי איחוד האמירויות הערביות הם נועזים ואמיצים להרחבת שלום אמיתי ויסודי עם ישראל. בכינוס פתיחה מעורר השראה ורגש של נשים אמירתיות וישראליות שארגנה המשנה לראש עיריית ירושלים, פלר חסן-נחום, חזרו הנשים האמירויות והישראליות על המטרה העיקרית, להתאחד וללמוד לחיות יחד בשלום עם כבוד הדדי".

דובאי איחוד האמירויות הסכם שלום חרדית הרב יהודה סרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד