י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לאחר ההתנצלות של ראש העיר

הפקחים הציפו את בורו פארק וחילקו קנסות בנדיבות

לא נותנים מנוח: זה היום הרביעי נמשכה האכיפה הסלקטיבית ברחובות בורו פארק. פקחי העיר ניו יורק פשטו על בתי עסק בבעלות חרדית והעניקו קנסות כבדים על שהיו פתוחים, חלקם לא נותנים שירות לקהל ומשווקים משלוחים. כמו גם ישיבות שהיו סגורות ומנהליהן גילו שנקנסו

הפקחים הציפו את בורו פארק וחילקו קנסות בנדיבות
פקחי עיריית ניו יורק צילום: באדיבות המצלם

רק ביום שלישי התנצל ראש העיר הדמוקרטי של ניו יורק, ביל דה בלאזיו, ב"התנצלות נדירה" בפני הקהילה היהודית על האופן שבו הרשויות התנהגו כלפי החרדים, ואמר "אנחנו בהחלט צריכים איפוס חיובי". מסתבר כי ראש העיר "איפס" את הביקורות נגדו בבורו פארק ובפלטבוש, ופקחיו חילקו לכל דורש דו"חות ללא הגבלה.

פקחים הציפו אתמול (רביעי) את השכונות החרדיות בניו יורק, והתמקדו בעיקר בבורו פארק ובפלטבוש.

הפקחים לא רק ביקרו בישיבות, אלא נכנסו לעסקים אחד אחרי השני והציקו לבעלי העסקים שכבר נמצאים על סף סגירת העסק לצמיתות בגלל מגיפת הקורונה.

הרדיפה לא נגמרת, ביום שלישי בערב פרסם חיים דויטש ברשתות החברתיות סרטון של בעל חנות (מעדנייה) שקיבל צו לבית המשפט על "פתיחת הדלת, בעל העסק רק פתח את דלתו בשביל אוויר, וכאשר לקוח עמד בפתח בכדי לקבל את הזמנתו, התנפל עליו הפקח ונתן לו קנס כבד".

עסק נוסף בפלאטבוש תלה שלט על המסעדה החלבית, ובו נאמר כי הם נאלצים להיסגר זמנית בגלל "ההגבלות האנטישמיות של קואומו ודה בלאזיו".

בעל החנות סיפר לאתר Yeshiva world news, כי ביקרו אצלו פקחים מספר פעמים בכל יום השבוע למרות שהוא מוכר רק באמצעות משלוחים, למרות שלעסקים בבעלות לא יהודית אין שום אכיפה. בנוסף שלושה צווים חולקו ביום שלישי לישיבות - שתיים מהן היו סגורות, כך שלא ברור על מה הצו. והמנהלים יאלצו להתייצב בבית המשפט ולהוכיח כי היו סגורים ומדובר בטעות.

כזכור ביום שלישי פרסם ‏ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו התנצלות יוצאת דופן לראשי הקהילה היהודית-חרדית בעיר ואמר במסיבת עיתונאים: "אנו מבינים את החששות המוצדקות של חברי הקהילה מאפלייה כלפיהם. הייתי מתוסכל כשראיתי קבוצה של אנשים ללא מסיכות, אך לדעתי יותר דיאלוג היה פותר את העניין ואני מתנצל על כך שלא ידעתי כיצד לעשות זאת".

ביל דה בלאזיו התנכלות לחרדים בניו יורק קורונה קנסות דוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד