י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יאושר מוקדם מהצפוי?

כחול לבן: התקדמות בפיתוח החיסון הישראלי

החיסון שמפותח במעבדות המכון הביולוגי בנס ציונה עובד בצורה אחרת משאר החיסונים שחברות התרופות מפתחות, ויתכן כי יאושר מוקדם מהצפוי

כחול לבן: התקדמות בפיתוח החיסון הישראלי
עובד מחקר בפיתוח חיסון לקורונה צילום: Basel Awidat/Flash90

איש לא נוקב בתאריך, אבל מומחים סבורים כי לחיסון הישראלי שעל פיתוחו שוקדים במעבדות המכון הביולוגי בנס ציונה יהיה מוכן מוקדם משחושבים, אולי אפילו לפני חיסונים אחרים כמו של חברת 'מודרנה' (לה יחסי ציבור טובים) ואחרות.

בשלבים הנוכחיים עד כה, פרסם המכון תוצאות מחיסון שנוסה על אוגרים, ארנבים וחזירים, וכעת מתחילים ניסויים קליניים בבני אדם בבתי החולים הדסה ושיבא. עם זאת, ולמרות שחברות הפארמה הענקיות מנסות את החיסון על עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם, פרופ' עמוס פנט, חבר בוועדה המייעצת לחיסון של המכון הביולוגי, סבור, כי בשונה מהטכנולוגיה של חברת מודרנה, החיסון של המכון הביולוגי מתבסס על טכנולוגיה שנוסתה בעבר נגד נגיף האבולה והוכחה כיעילה, לכן לדעתו יש סיכוי טוב שהוא יהיה יעל יותר מחיסונים אחרים ויאושר בשלב מוקדם.

"אם אני צריך לשים את הז'יטונים על איזשהו חיסון, אני שם את זה עם החיסון של המכון הביולוגי ולא של מודרנה", אמר לynet.

"החיסון הישראלי מאוד מתקדם. הניסיונות הקליניים אמנם ייקחו לא מעט זמן, אבל יחד עם משרד הבריאות ובשיתוף פעולה של בתי החולים, אני מעריך שזה יתקדם מהר. בסופו של דבר החיסון צריך להיות מאושר בידי משרד הבריאות, והם הולכים על סדר גודל של 100 אנשים בכמה קבוצות חיסון, והדברים נבדקים מאוד בקפידה. אני מאוד אופטימי ומקווה שבחצי שנה הקרובה נראה חיסון כחול-לבן".

 

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד