י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לארגן פרישה שקטה

דיווח: בכיר בממשל טראמפ נועד בחשאי עם נציגו של הנשיא מדורו

לפני מספר שבועות נפגש נציגו של הנשיא טראמפ בחשאי עם נציגו של הנשיא מדורו מונצואלה, בניסיון לנהל משא ומתן על פרישתו השקטה של הנשיא מדורו מהשלטון

דיווח: בכיר בממשל טראמפ נועד בחשאי עם נציגו של הנשיא מדורו
ניקולאס מדורו צילום: רויטרס

שליח בכיר בממשל טראמפ נפגש בחשאי עם נציגו של נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו בחודש שעבר כדי לנסות לפתור את היציאה השקטה של מדורו מהשלטון. עם זאת, לא הושגה הסכמה בפגישה, כך אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' שלושה אנשים המעורים בנושא.

ריצ'רד גרנל, לשעבר מנהל המודיעין הלאומי האמריקני ושגריר ארה"ב בגרמניה לשעבר, והיום יועץ בכיר בקמפיין הבחירות של טראמפ, הוא האיש שנפגש עם נציגו של נשיא ונצואלה. הוא היה דמות מפתח במשא ומתן לשלום בין סרביה לקוסובו.

על פי הדיווח, הוא קיים דיונים במקסיקו סיטי עם חורחה רודריגז, מקורבו של מדורו, כך אמרו המקורות. לא נמסרה תגובה מהבית הלבן או ממשרד החוץ.

המקורות נתנו דעות סותרות בשאלה האם הפגישה הייתה כדאית, אך כולם הסכימו כי לא הושגה הסכמה, ואף לא התקדם שום דבר משמעותי לקראת פרישתו של מדורו. גורם אחד אמר כי נציגו של מדורו גילה עניין מסוים במציאת פתרון, אך רמז כי הוא ממתין לתוצאות הבחירות בארה"ב.

אדם נוסף המכיר את הנושא אמר ל'רויטרס', כי הסדרת שיחות כאלה אולי העבירה מסר של ייאוש אמריקני שרק ידרבן את מדורו להתבסס בשלטון עוד יותר. "הם אכן רוצים פתרון, אבל הם מחכים לראות מי יהיה הנשיא הבא, ברור שהם מנסים לקנות זמן".

פגישתו של גרנל, עליה דווח לראשונה על ידי סוכנות הידיעות 'בלומברג', היא המשך למגעים חשאיים קודמים בין ממשל טראמפ לבין גורמים בוונצואלה, כך אמר אחד המקורות, מבלי לפרט. הפגישה בבירת מקסיקו לא תואמה עם מחלקת המדינה האמריקנית, שם יושב אליוט אברמס המשמש כשליח ארה"ב לוונצואלה ולאיראן, כך אמר אחד המקורות.

גרנל, השליח המיוחד למו"מ לשלום בין סרביה לקוסובו, היה מעורב גם בהסכם שנערך לאחרונה בין אותן מדינות לשיפור הקשרים הכלכליים.

ארה"ב נקטה עמדה אגרסיבית יותר כלפי ונצואלה מאז בחירתו המחודשת של מדורו, והורתה על סנקציות נגד רבים מבכירי המדינה, לאחר שתוצאות הבחירות לכאורה זויפו.

ככל שהמצב ההומניטרי במדינה מתדרדר, מדורו נותר נעול בקרב ארוך עם מנהיג האופוזיציה חואן גואידו, שארה"ב - יחד עם מרבית מדינות אמריקה הלטינית והאיחוד האירופי - מכירים כמנהיגה הלגיטימי של ונצואלה.

ניקולאס מדורו ונצואלה ממשל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד