י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ללא ידיעת ארדואן

נחשף: ארגון הטרור חמאס מפעיל יחידת מודיעין בבירת טורקיה

בצל המתיחות בגבול הדרום, עיתון ה'טיימס' בלונדון חושף כי חמאס, מפעיל מזה כשנתיים יחידה מיוחדת הפועלת כגוף מודיעין, ללא ידיעתו של הנשיא ארדואן • גורמי מודיעין סיפרו כי היחידה פועלת נגד הרשות הפלסטינית ונגד שגרירויות של מדינות ערביות המקיימות קשרים עם ישראל

נחשף: ארגון הטרור חמאס מפעיל יחידת מודיעין בבירת טורקיה
לוחמי חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

ארגון הטרור חמאס הקים לפני כשנתיים יחידת ביון מיוחדת בבירת טורקיה, מעין השב"כ ישראלי, הפועלת כגוף מודיעין וביון אשר מופעל באופן ישיר על ידי ההנהגה הבכירה ברצועת עזה. קיום היחידה נחשף הלילה ב'טיימס' הבריטי, שטוען מפי גורמי מודיעין באזור, כי היחידה פועלת ללא ידיעתו של נשיא טורקיה ארדואן, מה שעלול להביך מאוד את הנהגת חמאס בעזה ובעולם שעומדים עמו בקשרים טובים.

על פי הדיווח ב'טיימס', כחלק מפעילות יחידת הביון שהוקמה בטורקיה על ידי חמאס, פעל חמאס נגד הרשות הפלסטינית ואף נגד שגרירויות של איחוד האמירויות וסעודיה, זאת בצל ההתקרבות של המדינית הערביות לישראל.

הדיווח על קיומה של היחידה הסודית מגיע בצל המתיחות בדרום אחרי חשיפת מנהרת הטרור של חמאס שנחשפה השבוע. המנהרה חדרה עשרות מטרים לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, באזור העיירה חאן יונס. בצה"ל ציינו כי תוואי המנהרה אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות של המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה.

הלילה, נשמעה בעיר אשקלון ובמספר יישובים בעוטף עזה, לאחר שמחבלים פלסטינים שיגרו שתי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי ידוע על רקטה אחת לפחות שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ואחת נוספת שככל הנראה נפלה בשטח פתוח.

בהמשך הלילה הודיע דובר כי בתגובה לירי הרקטות לאשקלון, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה. במהלך התקיפה, אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס.

חמאס טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד