כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא מחליפים טריפה בנבלה"

יוזמה בכנסת: יעלון יחליף את נתניהו • בנט מסרב וחושק בתפקיד

הקרע הפוליטי בתוך הממשלה השסועה ממילא, נראה קרוב מתמיד. על פי הדיווחים מתגבשת יוזמה, להזניק את חה"כ לשעבר מטעם 'כחול -לבן', בוגי יעלון, כמועמד לראשות הממשלה | בתגובה הצהיר בנט לראשונה כי הוא שולל את ההצעה, כיוון שהוא רואה בעצמו מועמד מתאים לתפקיד 

יוזמה בכנסת: יעלון יחליף את נתניהו • בנט מסרב וחושק בתפקיד
בנימין נתניהו/משה בוגי יעלון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת סוף החודש וברקע האיומים של בכירי כחול לבן ויו״ר המפלגה בני גנץ "לצאת לדרך חדשה" במקרה ובליכוד לא יראו רצינות בהעברת התקציב, בימים האחרונים מתגבשת יוזמה בכנסת שלא ברור אם תזכה לרוב.

על פי התוכנית שפורסמה ב׳החדשות׳ היוזמה היא להציב את חבר הכנסת משה יעלון לשעבר חבר בהנהגת כחול לבן המאוחדת, כמועמד לראשות הממשלה בהליך של אי אמון קונסטרוקטיבי ולהחליף את הממשלה בתוך הכנסת הנוכחית.

על פי הדיווח, יעלון הביע הסכמה למהלך, כשבשבוע שעבר דווח כי הוא נועד לפגישה ראשונה מאז פירוק המפלגה עם בני גנץ, כאשר התנאי הוא שיעלון לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות הממשלה.

כעת דרוש הרוב של שאר הסיעות ולחזור להצעת ממשלת המיעוט, לכך דרוש מלבד הרוב של הרשימה המשותפת ומרץ גם את התמיכה של ימינה שמזנקת בסקרים לאחרונה וגם את תמיכת סיעת ישראל ביתנו.

בסיעת ׳ימינה׳ אמרו עם צאת השבת: "לא נהיה שותפים לפוטש בתמיכת היבה יזבק או לתרגילים פוליטיים אפלים. לא מחליפים טריפה בנבלה. יש ללכת לבחירות ולהחליף את ממשלת נתניהו-גנץ הכושלת בממשלה חדשה, רחבה ונמרצת בראשות נפתלי בנט שתטפל בקורונה, בכלכלה ובאיחוי השסעים בעם".

בישראל ביתנו הגיבו בזעם, ומסרו: ״מעולם לא שמענו על רעיון מהסוג הזה, אנחנו לא שותפים לו והוא לא רלוונטי מבחינתנו״. שכן כלל לא ברור שנציגי הרשימה המשותפות ישתפו פעולה במהלך ויתנו את תמיכתם ביעלון בתור מי שהיה מזוהה עד לא מזמן כאיש ימין

הליכוד בתגובה שיגר הודעה עם צאת השבת, "אנו מצרים ונדהמים מהכינוי של בנט "טריפה" לראש הממשלה, אחרי שתמך בלפיד לראשות הממשלה. מציעים לבנט וסמוטריץ ולכל האופוזיציה לא להתמקד בפילוג ובעשיית הון פוליטי על גב המחלה אלא באחדות העם ולברך על ההישג ההיסטורי שראש הממשלה נתניהו מוביל.

הליכוד ישראל ביתינו מפלגת כחול לבן בוגי יעלון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד