כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי שדקר תייר

גרמניה: מחבל דעאש סורי איים לרצוח נוצרים

מהגר סורי צעיר כבן 20 נעצר בגרמניה אחרי שעל פי החשד בזמן שהיה תחת מעקב, דקר למוות תייר, ושיגר איומים ברשת לנוצרים כי "יכרות את לשונם" | בשנים האחרונות הוא סומן ב"מהווה איום" וכמוהו יש במדינה עוד מאות אחרים

גרמניה: מחבל דעאש סורי איים לרצוח נוצרים
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

מחבל דאעש סורי שדקר למוות תייר בגרמניה תכנן לשחוט נוצרים ולכרות את לשונם.

מחבל דאעש סורי מואשם ברצח של תייר בגרמניה כשהוא היה בזמן מעקב משטרתי, ובכך שרצה לכרות "את לשונם של הנוצרים", כך נחשף בסוף השבוע בגרמניה.

עבדאללה אהה, בן 20, נעצר ביום רביעי בגין רציחת גבר שרק שמו הפרטי פורסם, תומאס, בן 55, הוא דקר אותו למוות, ופצע אדם נוסף בן 53 באורח קשה בעיר דרזדן ב-4 באוקטובר.

המחבל שוחרר מהכלא רק חמישה ימים קודם לכן לאחר שנכלא למשך שנתיים ותשעה חודשים בשנת 2018 כשהיה בן 18.

הוא הגיע לגרמניה מחאלב - סוריה בשנת 2015 כקטין ללא מלווה בוגר, וקיבל מעמד של פליט במאי 2016. הוא איבד את המעמד בגלל עבר פלילי בשנת 2019, אך לא ניתן היה לגרשו בגלל מלחמת האזרחים במדינתו.

בעודו חי במקלט החל המחבל לגייס אנשים לדאעש ואיים על נוצרים, כך דיווח ה-BILD הגרמני. הוא כתב לנוצרי ברשת ואמר: "אני אשחט אותך היום. יש לך פה גדול ואני אחתוך לך את הלשון, נוצרי".

מפכ"ל המשטרה של מדינת סקסוניה, פטריק קליין, אמר כי הוא נעצר בשנת 2017 וסווג כעל "סיכוי להוות איום על ביטחון הציבור". על פי הרשויות, כ-600 חשודים איסלאמיסטים נמצאים בקטגוריה זו בגרמניה.

במשפט שנערך לו בשנת 2018 הוא השתמש בסמלי דאעש בפרופיל הפייסבוק שלו והפיץ גם ג'יהאד דרך הרשתות החברתיות וקרא לאנשים להילחם כקדושים נגד כופרים.

דאעש גרמניה משטרת גרמניה דעאש נוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד