י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
העדויות מצטברות

נקברים כחולי קורונה למרות בדיקות שליליות

לאחר שבשבוע שעבר העלתה העיתונאית הדס שטייף עדויות על הצעות 'שוחד' לבני משפחות נפטרים על ידי נציגי בתי החולים, על מנת שאלו יסכימו להצהרה כי סיבת המוות היא קורונה, אמש שודרו בערוץ 13 עדויות נוספות שטענו כי יקיריהם נקברו כחולי קורונה למרות כמה וכמה תוצאות שליליות

 נקברים כחולי קורונה למרות בדיקות שליליות
הלוויה בשמגר בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הטענות למתים שמתויגים כמי שמתו מנגיף הקורונה בניגוד לסיבת המוות האמיתית, מקבלות חיזוק נוסף. העיתונאי בר שם-אור חשף ‏אמש (ראשון) תחקיר מטריד בתכנית 'הצינור' בהגשת גיא לרר בערוץ 13, בתחקיר נחשפו עדויות מטרידות המוכיחות באופן מפורש איך נקבעה קורונה כסיבת מוות למתים שיצאו שליליים לנגיף יותר מפעם אחת ומעולם לא יצאו חיוביים.

שלוש עדויות שהובאו הן על הנפטרים; שמשון וקסמן, בן ה-78, שעבר חמש פעמים בדיקת קורונה ויצא שלילי, נקבע כנפטר קורונה בתעודת פטירה. פירה מזרובסקי, בת ה-84, נבדקה שלוש פעמים לקורונה ויצאה שלילית לנגיף, אך נקברה כחולת קורונה. דוד שאול בן ה-82 בפטירתו, עבר שלוש בדיקות קורונה ובכולן יצא שלילי. בית החולים קבע כי נפטר מקורונה.

נורית ווקסמן, אלמנתו של שמשון מחזיקה בידיה מחד טופס מהחברא קדישא בה הוגדר בעלה כחולה קורונה, מאידך היא מראה את כל תוצאות הבדיקות שהוא עבר, חמש במספר, וכולן שליליות. במהלך הראיון לתכנית 'הצינור' מספרת נורית על בן דודו של בעלה שסבל מלוקמיה בן 91, ואף הוא קוטלג כנפטר מקורונה למרות שיצאה לו בדיקה שלילית.

בנוסף מעלה התחקיר תמיהה רבתית, למה לחולה קורונה מאפשרים את הפרידה מהמשפחה, ולא מוצאים מתווה כלשהו שיסדיר את הפרידה של בני המשפחה מיקיריהם.

בתחקיר הובאה בנוסף הקלטה של איש חברא קדישא שמודה בקולו כי קברו ללא תהליך זיהוי חולה שבית החולים הכניס אותו תחת קטגוריית קורונה, למרות שלטענת בני המשפחה הוא כלל לא היה חולה.

יצוין כי הנושא כבר הגיע בשבוע שעבר לוועדת הקורונה בכנסת, כאשר יושבת הראש ח"כ יפעת שאשא ביטון תקפה את הגורמים האחראיים ותהתה: "איך ייתכן שאנחנו כבר חצי שנה בתוך האירוע הזה ואין מי שנותן את הנתונים לציבור, מי נכלל בתוך הגדרת נפטר מנגיף הקורונה בעיני זה מחדל", אמרה שאשא ביטון.

מגיש 'הצינור' בערוץ 13 גיא לרר הדגיש "‏חשוב לי להגיד שאם התחקיר הזה יסייע בהכחשת קורונה אני אהיה מאוד עצוב. זה שיש דפקטים במערכת ממש לא אומר שאין נגיף".

ממשרד הבריאות מסרו בתגובה כי בימים אלו מתבצעת בדיקה בנושא הזה.

לסיום מבהירים עורכי התחקיר כי אין קשר לסיפורי הבדים שהופצו על משפחות שקיבלו כסף תמורת קביעת סיבת המוות כקורונה. וכפי שחשפה העיתונאית הדס שטייף בשבוע שעבר, ואף הצהירה לכותב השורות על עדויות מפורשות התומכות בהאשמות החריפות שהיא העלתה. "כן יש כאן שורה של שאלות קשות שכדי שמישהו יענה עליהן ומהר", כתב לרר בחשבון הטוויטר שלו.

קורונה הצינור גיא לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד