י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסכות וקפסולות

ע"פ ההנחיות: עשרות בחורי ישיבה סיימו את הש"ס • וידאו וגלריה

אחרי תקופה ארוכה בה לא ניתן היה לקיים אירועים, הצליחו ב"איגוד בני הישיבות גבעת זאב" לנצח את המשוואה: עשרות השתתפו באירוע היסטורי, במהלכו התחייבו בחורי הישיבות ללמוד מעל 17 אלף דפי גמרא • האירוע יצא לפועל באישור כל הגורמים, ובמהלכו הקפידו המשתתפים על הנחיות מיוחדות • המארגנים מתארים את הדרך להשגת האישורים ומסכמים בסיפוק: "כולם רוצים לעשות אירועים דומים" • תיעוד מסכם

ע"פ ההנחיות: עשרות בחורי ישיבה סיימו את הש"ס • וידאו וגלריה
סיום הש"ס של איגוד בני הישיבות בגבעת זאב צילום: קובי הר צבי

מעמד המוני ומרגש של 'סיום הש''ס' התקיים בשבוע שעבר בגבעת זאב ביוזמתו ובהפקתו של "איגוד בני הישיבות - גבעת זאב". את האירוע כיבדו בהשתתפותם כל רבני המקום, ובראשם רב השכונה הרה"ג רבי אריה זילברשטיין.

מדובר בבשורה אדירה לציבור החרדי: לראשונה הצליח ציבור בני התורה לערוך אירוע המוני שאושר על ידי כלל הגורמים, תוך שמירה על כללי בריאות נאותים.

ראש איגוד בני הישיבות הרב מרדכי שניידר אמר כי "תקופת הקורונה זה הוא זמן בו האיגודים המקומיים אמורים למלא את החלל הגדול שנפער בעקבות הקושי בתפעול הסדיר של הישיבות הקדושות. זכינו, בסייעתא דשמיא, להפעיל מערך שלם של לימוד משותף ככל שניתן".

שיאו של האירוע הנדיר היה בהתחייבותם של כלל בחורי הישיבות החברים באיגוד המקומי, בחלוקת הש"ס ביניהם בצורה ממוסדת ומאורגנת. "כולם ללא יוצא מן הכלל היו שותפים בהתארגנות התורנית הנפלאה הזאת", משתף הרב שניידר. "הצורך שלנו לערוך סיום מאורגן ומסודר כפי שהורגלנו בעבר היה חשוב במיוחד, דווקא עכשיו. חתמנו תקופה ארוכה של לימוד והתלכדות מיוחדים במינם. זו הייתה הצלחה ייחודית, כאן בגבעת זאב, כך שממש מעז יצא מתוק".

ארגון האירוע, הדורש מאמץ גם בימים כתיקונם, היווה עבור המארגנים אתגר אדיר. "זה היה מסע בירוקרטי מורכב ומתיש", מתאר הרב שניידר. "עד כה לא אושר לקיים שום אירוע עם כמות משתתפים כזו. המסע לקבלת האישורים היה דרך חתחתים של ממש. המסר שלנו לאותם גורמים היה למעשה - התעקשות אדירה לקיים את האירוע בכל מחיר. כל גורם פיקודי כזה או אחר בא עם דרישות חדשות משלו, ובתחילה סברנו כי ישנו איזה קו מנחה וברור, אך ככל שנקפו השעות הבנו כי 'ההנחיות' המיוחלות לא כתובות בשום מקום".

ביום האירוע בשעה 11 בבוקר ערכו המארגנים סיור עם צמרת המשטרה והמפקד המקומי שהתנה את קיום האירוע בדרישות ברורות, שאכן בוצעו כייאות: בשטח הפתוח הוקמו שש קפסולות, כאשר הרווח ביניהן עומד על 20 מטרים מסומנים ותחומים, ללא אפשרות מעבר בין קפסולה לחברתה.

בליבו של האירוע התקיימה תחרות מותחת בין בחורי הקפסולות בניצוחו של הרב ישראל עזרא, מרבני האיגוד. במהלך התחרות הבחורים לקחו על עצמם כמות גדולה ככל יכולתם של לימוד דפי גמרא, כאשר כל קפסולה מנסה להתמקם בראש הטבלה. זה מול זה התחרו בני הישיבות הגדולות מול הקטנות, עד שבסופו של יום הבהב על לוח התוצאות המספר המדהים הבא: 17,200 דפי גמרא, אותם התחייבו בחורי החמד, 108 בסך הכל, להספיק וללמוד עד סוף הזמן.

המארגנים מסכמים בסיפוק כי "אין ספק שקיומו של האירוע בגבעת זאב מוכיח כי אף בתקופה זו ניתן לערוך אירועים מרוממים שכאלו. לעסקנים המקומיים זורמות כל העת פניות ממקומות נוספים המעוניינים גם הם לקבל את המתכונת ואופן קבלת האישורים לאירועים מסוג זה, על מנת לנסות ולהעתיק את המודל שהוכתר בהצלחה, בבחינת "קנאת סופרים תרבה חכמה".

צפו בתיעוד מהאירוע.

גבעת זאב סיום הש''ס איגוד בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד