י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנחת רווחה

ראש העיר האנטישמי הפסיד בבחירות באומן

בבחירות שנערכו בעיירה אומן שבאוקראינה עולה מהתוצאות הראשוניות של ספירת הקולות כי ראש העיר המכהן הידוע בדעותיו האנטישמיות הובס לטובת יריבתו אירינה פלטניובה

ראש העיר האנטישמי הפסיד בבחירות באומן
אלכסנדר ציברי שהפסיד צילום: באדיבות המצלם

בבחירות בעיר אומן באוקראינה, על פי התוצאות הראשוניות של מרבית ספירת הקולות עולה כי אירינה פלטניובה, סגנית מועצת העיר אומן הביסה בהתמודדות בבחירות המקומיות בעיר אומן את ראש העיר האנטישמי אלכסנדר ציברי שהתנכל רבות ליהודים בחודשים האחרונים.

התוצאות הן לא סופיות. לעת עתה נספרו חלק מהקולות כשאירינה פלטניובה קיבלה - 6065 קולות; אלכסנדר צברי - 4149 קולות; ואנדריי דיקון - 3825 קולות. יצויין כי הבחירות נערכו ללא הפרות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני ראש השנה, ראש עיריית אומן, אלכסנדר ציברי חשש מאוד מהגעת החסידים לאומן בראש הממשלה והציע לחסום את הכניסות העיר כדי להרחיק את החסידים שמתכננים להגיע. ראש העיר אף הגיע לקייב הבירה ליד משרד נשיא אוקראינה במטרה להיפגש עם וולדימיר זילנסקי כדי למנוע את הגעת המוני החסידים לאומן.

ציברי הגיע עם כרית, שק שינה, כיסא מתקפל ותעודה כי אין לו קורונה, אך הוא לא הורשה להיכנס לפגוש את הנשיא.

ראש העיר אף פרסם סקר בחשבון הפייסבוק שלו לפני ראש השנה לגבי מתן אישור לחסידי ברסלב לעשות את ראש השנה הבעל"ט בעירו, זאת בצל המאבק בנגיף הקורונה. וכך ניסה להשפיע מול הנשיא לגבי הגעת חסידים למקום.

בנוסף לפני ראש השנה הוא ביקר במתחם ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע, אך לא הסכים לחבוש כיפה בכניסתו למקום כנהוג וכמקובל, זאת גם לאחר שהתבקש על ידי אנשי המקום. 

כאמור, ראש העיר שהפסיד נודע כאנטישמי מוצהר שניסה להצר את צעדי הבאים לראש השנה ללא קשר לקורונה, העובדה שהוא תלה זאת בנגיף הקורונה, לא שכנעה את מי שמכירים את דעותיו והשקפותיו האנטישמיות.

שלומי אלישע יו"ר ארגון שמירה אוקראינה אומר ל"בחדרי חרדים" כי "יש הנחת רווחה באומן, ציברי כל הזמן ניסה להפריע איפה שהוא רק יכל, כל הזמן התנכל אלינו ללא שום סיבה, אנחנו מקווים לעבוד בשיתוף פעולה עם ראש העיר החדשה וגם מקווים שהשיח הציבורי שאותו הוביל ראש העיר הקודם ישתנה".

אומן בחירות אלכסנדר ציברי אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד