י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שבוע לבחירות הגורליות • מיוחד

יועצו של טראמפ בראיון ל'בחדרי': הנשיא מגן על היהודים, ביידן תומך באנטישמים

בין כנסי הבחירות האחרונים עד לרגע האמת, יועצו היהודי הקרוב של הנשיא טראמפ, בוריס אפשטיין, התפנה לכמה דקות בכדי לשוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' ולשתף בתחושות ובסיכויים של הנשיא להעפיל לקדנציה נוספת. "הקהילות החרדיות תומכות בטראמפ קרוב למאה אחוז" • מיוחד

יועצו של טראמפ בראיון ל'בחדרי': הנשיא מגן על היהודים, ביידן תומך באנטישמים
בוריס אפשטיין, יועצו של טראמפ צילום: באדיבות המצלם

בוריס אפשטיין, יועץ אסטרטגי לקמפיין טראמפ ויו"ר שותף ל"קולות היהודים למען טראמפ", נאם אתמול (ראשון) בעצרת בחירות בפארק הימי בברוקלין בתום מצעד המכוניות הגדול, בו נטלו חלק מאות חרדים שיצאו עם דגלים בשיירה לעבר מיקום העצרת. "טראמפ ינצח, היינו בטוחים בכך ב-2016 ואנחנו בטוחים גם הפעם", הוא אומר בראיון מיוחד הערב ל'בחדרי חרדים'.

בין כנסי הבחירות הצפופים, מספר אפשטיין ל'בחדרי חרדים' על ההרגשה והמצב בכל הנוגע לסיכויו של טראמפ לנצח. לשאלה האם הוא רואה הבדל בין הבחירות ב-2016 לבין הבחירות ב-2020 הוא אומר: "הקהילות החרדיות תומכות בנשיא טראמפ קרוב למאה אחוז על פי סקרים אחרונים, טראמפ עומד לצידה של ישראל והעם היהודי ללא סייג, ג'ו ביידן תומך באנטישמים, ראש העיר דה בלאזיו רודף אחרי יהודים ומתנכל אליהם, בזמן שטראמפ מגן ועומד לצידם של היהודים".

לשאלה, האם הוא הופתע לראות לראשונה תמיכה רשמית של החרדים במועמד לנשיאות, מאחר ומדובר במהלך חסר תקדים שהחרדים מביעים תמיכה במועמד ספציפי.

אפשטיין אומר ל'בחדרי חרדים': "כבוד הוא לי להיות בקמפיין הזה, היה לי הכבוד להיות אתמול בעצרת תמיכה בברוקלין ולנאום מול הקהל החרדי שהגיע לשם, היה מאד מיוחד, אנחנו מאד נרגשים מהתמיכה של כלל היהודים בנשיא ברחבי בארצות הברית, ואנחנו ננצח את הבחירות".

בישראל ישנם מאות אלפי אמריקאים - ישראלים בעלי זכות בחירה, לא ברור עד כמה קולם משמעותי, כי השאלה לאילו מדינות הם שייכים, אבל תמיכה בנשיא היא אמירה חזקה עם הרבה משמעות. לאפשטיין יש מסר בשבילם: "הנשיא טראמפ הוא הנשיא הגדול והטוב ביותר ליהודים, בכל ההיסטוריה כולל הנשיא הארי טרומן (שנבחר ב-1945) הוא העביר את השגרירות לירושלים, אחרי שכל שאר הנשיאים לפניו הבטיחו ולא קיימו, הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל, ביטל את ההסכם עם איראן, וכמובן הסכם אברהם עם מדינות המפרץ, טראמפ עומד לצידה של ישראל, והוא הבחירה הנכונה היחידה, טראמפ נלחם באנטישמיות בכל מקום בעולם".

שאלנו את אפשטיין, מה ההרגשה של הכוורת הקרובה לנשיא לגבי הבחירות בהשוואה להרגשה ב-2016?

"ההרגשה מצויינת, אנחנו ננצח, אין לנו ספק בכך", אומר אפשטיין ללא חשש, "הייתי ב-2016, גם אז הרגשנו שאנחנו מנצחים, ועכשיו אנחנו אופטימיים הרבה יותר מאז, ידענו אז שננצח, ואנחנו יודעים שננצח גם עכשיו, טראמפ בשיא הקמפיין עכשיו, בעוד ביידן לא מורגש, טראמפ ינצח".

יצוין כי בוריס אפשטיין, אמר בראיון שהעניק ל'ג'רוזלם פוסט' כי "כל המצביעים חשובים, אנו יודעים היכן מדינות שם יש ממש קרב, יש אוכלוסייה יהודית משמעותית מאוד במדינת פלורידה, ובכל המקומות שבהם אוכלוסיית הצבעה יהודית משמעותית, שם מתמקדים כי זה חשוב מאוד".

לדבריו: "הנשיא כבר חתם על צו ביצוע להילחם באנטישמיות בקמפוסים במכללות, הוא כבר נלחם באנטישמיות במלוא הכוח של הממשלה הפדרלית. הוא גם חתם על חוק חינוך השואה, הסכמי אברהם הם היסטוריים מכמה סיבות. זה באמת שלום חם שמקיף עסקים, פיננסיים, נסיעות, תיירות, אנרגיה. אומרים לי שקל יותר להשיג היום ארוחה כשרה באבו דאבי מאשר בוושינגטון הבירה".

"העולם הערבי מתחיל לפנות לעבר ישראל ולהתרחק מגורמים גרועים במזרח התיכון, כמו איראן, חמאס, חיזבאללה. ואני חושב שתראו את זה ממשיך, אני חושב שזה יביא לפתרון טוב לא ארוך של הסכסוך". כך היועץ היהודי הקרוב לנשיא האמריקני.

בוריס אפשטיין דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד