כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ניצחון דמוקרטי

המנקה התמודדה על ראשות העיר כבדיחה - וניצחה

לעיתים, במקומות שונים, התחושה הדמוקרטית של הצבעה בבחירות היא רק לנראה לעין, מציבים מועמד קש שסיכוייו גם כך נמוכים, וגורפים את הקולות, תוך תחושה משלה של בחירה ודמוקרטיה, אבל בעיירה הרוסית הקטנה משהו השתבש | מעניין

המנקה התמודדה על ראשות העיר כבדיחה - וניצחה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

החיים בעיירה הקטנה פובאליחינו ברוזיה, רוסיה, זורמים על מי מנוחות. התושבים במקום אוהבים אחד את השני ובבחירות שמתנהלות אחת לכמה שנים אף אחד לא טורח להתמודד מול ראש העיר.

בבחירות האחרונות חיפש לוקטב, ראש העיירה, מתמודד שיתחרה מולו על ראשות העיר כדי לתת הרגשה שיש בחירות אמיתיות. לאחר שפנה לכמה תושבים שסירבו, הוא מצא מתמודדת – אודגודסקאיה, המנקה של בניין המועצה. המנקה הסכימה אך אפילו לא טרחה לערוך קמפיין. לדבריה, "הוא רק היה צריך עוד מישהו, לא חשוב מי, כדי שאפשר יהיה לקיים את הבחירות".

לאחר שהתקבלו התוצאות נדהמו התושבים לגלות כי המנקה ניצחה את ראש העיר המכהן. לדבריה, היא הרגישה "דאגה ובלבול",. אך כעת היא מסתגלת לרעיון בהדרגה. "אסור לצפות לשום דבר בבחירות", הוסיפה.

היא אשה פשוטה וכפרית המגדלת בחצר ביתה ברווזים, תרנגולים ואווזים, ועל פי תיאוריה היא חיה כמו בעבר. עכשיו שכרה הוכפל, והוא עומד כעת על 29 אלף רובל, כ-380 דולר בחודש. בטרם נכנסה ללשכת ראש העיר היא נכנסה לבידוד עקב חשש להידבקות בקורונה.

אודגודסקאיה מעידה כי בראש סדר העדיפויות שלה כראשת העיירה – לאחר שתמצא מחליף לתפקיד המנקה, היא תטפל בהתקנת תאורת רחוב. לדבריה, התושבים מייחלים לפנסים כבר זמן רב.

רוסיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד