ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
סוס טרויאני מיליטריסטי

קרב ב'מרצ': הח"כ לשעבר נגד הח"כ בהווה

חכ"ל עיסאווי פריג' תוקף בחריפות את חבר הכנסת יאיר גולן, ובמכתב מיוחד ששלח לחבריו במפלגת מר"צ כתב "רבות דובר על בגידתה של אורלי לוי, ועל עריקתם של עמיר פרץ ואיציק שמולי לממשלת נתניהו, אבל אני מבקש להרחיב מעט על ח"כ גולן. האיש שנבחר לייצג את מרצ והשמאל בכנסת, מוכיח פעם אחר פעם שאין לו מושג מה זה שמאל"

קרב ב'מרצ': הח"כ לשעבר נגד הח"כ בהווה
יאיר גולן/עיסאווי פריג' צילום: משה שי/תומר נויברג, פלאש 90

במכתב מיוחד ששלח הערב (רביעי) עיסאווי פריג' חבר הכנסת לשעבר ממפלגת מר"צ לחבריו במפלגה, הוא תוקף את התנהלותו של חבר הכנסת יאיר גולן, שיושב בכנסת בשריון מיוחד של מפלגת מר"צ.

את מכתבו פותח הח"כ לשעבר: "היום לפני 64 שנים ב-29 באוקטובר 1956, נרצחו 49 מתושבי כפר קאסם, על ידי יחידה של משמר הגבול, באירוע שייזכר כ'טבח כפר קאסם'. במשך שנים, המדינה נמנעה מלהכיר באחריותה לטבח, וגם כשזכינו לשמוע את המילה סליחה מכבוד נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין, לא התלוותה אליה קבלת אחריות. לצד העדרה של קבלת האחריות היה גם ניסיון מתמשך לשכוח ולהשכיח את הטבח שבוצע על ידי אנשי כוחות הביטחון כנגד אזרחי מדינת ישראל".

עוד הוסיף פריג', "כחבר כנסת הגשתי את הצעת החוק להנצחת זכר קורבנות טבח כפר קאסם, אשר מבקשת להבטיח שזכר הטבח וקורבנותיו לא יישכח ושלתלמידי מערכת החינוך בחברה היהודית והערבית גם יחד, ילמדו עליו ועל לקחיו. לצערי הצעת החוק לא עברה בתקופת כהונתי והיום היתה זאת חברתי ח"כ תמר זנדברג ששבה והגישה אותה. אני מודה שלא היו לי ציפיות שהכנסת הרעה הזו, תעביר את החוק שכנסות קודמות הכשילו, אבל היו לי ציפיות מחברי סיעת מרצ, ציפיות שכנרה היו מוגזמות".

עיסאווי המשיך והסביר על מה יצא שוב הקצף: "יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ לא השתתף בהצבעה בטענה שהוא חולה עם חום של 39 מעלות, דבר שעוד ניתן להבינו במציאות של קורונה, אבל ח"כ יאיר גולן, האיש שאתם בחרתם בו לייצג את מרצ בכנסת, בחר שלא להשתתף בהצבעה. בדיוק – החליט שטבח כפר קאסם אינו נושא שחשוב לו מספיק כדי להשתתף בהצבעה להנצחת זכר קורבנותיו. או שמה חשש שתמיכתו בהצעה תסווגו חלילה וחס כ'שמאלני'".

"רבות דובר על בגידתה (הצפויה יש לציין) של אורלי לוי בבוחריה ועל עריקתם של עמיר פרץ ואיציק שמולי לממשלת נתניהו, אבל אני מבקש להרחיב מעט על ח"כ גולן. האיש שנבחר לייצג את מרצ והשמאל בכנסת, מוכיח פעם אחר פעם שאין לו מושג מה זה שמאל. רק לפני מספר שבועות שיבח גולן את אייל ברקוביץ, האיש שהודיע כי מוסלמי לא ראוי לשמש כקפטן הנבחרת, והיום הצטרף בהיעדרותו התמוהה מההצבעה למי שמבקשים למחוק את טבח כפר קאסם מהזיכרון ההיסטורי של מדינת ישראל. תקף הח"כ לשעבר, והוסיף "כמי שצופה בגולן מהצד, אינני צריך "לזהות תהליכים", כמו שהוא ביקש בעבר, כי האמת היא מולי. מרצ הכניסה לכנסת סוס טרויאני מיליטריסטי שהגיע אלינו בטעות ושאין בינו לבין ערכי מרצ ולו דבר".

"את החלטתכם להעדיפו על פני ח"כ לשעבר אילן גילאון אינכם יכולים כבר לתקן, אבל מן הראוי שהתנהלותו הלא ראויה של ח"כ גולן תשמש בעבורכם כאות אזהרה לבאות. לפני הפעם הבאה שהסינוור וההתרגשות מדרגות ותארים, יגרום לכם להעדיף שוב גנרלים או מפורסמים אחרים על פני אנשי שמאל אמיתיים" כתב פריג' לסיום.

זו לא הפעם הראשונה שהשניים מתעמתים, כזכור עיסאווי פריג' יצא בעבר בהתנגדות חריפה אל מול השריון לו זכה יאיר גולן ברשימת מר"צ לכנסת.

העיתונאי יניר קוזין מגלי צה"ל וערוץ 'כנסת', פרסם לראשונה את דבר המכתב. בתגובה כתב לו עיסאווי פריג' בחשבון הטוויטר "‏אכן! כשנציג מרצ בכנסת נמלט מהצבעה כל כך חשובה לחברה הערבית, זה מעורר אמוציות".

עיסאווי פרג תמר זנדברג יאיר גולן עיסאווי פריג מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד