כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממנצ'סטר לירושלים

ראש הקהל של סאטמר ובנו יחידו של ה'מנחת יצחק'

הלך לעולמו הרה"ח הישיש רבי בעריש וייס ז"ל ראש הקהל של קהילת סאטמר במנצ'סטר בנו יחידו של בעל ה'מנחת יצחק' גאב"ד 'העדה החרדית'. ארונו יגיע מאנגליה לארץ הקודש וייטמן ביום שישי בהר הזיתים 

ראש הקהל של סאטמר ובנו יחידו של ה'מנחת יצחק'
רבי בעריש וייס ז"ל צילום: שלומי טריכטר

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב החסיד הישיש רבי ישכר דב בעריש וייס ז"ל ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר שבאנגליה בנו יחידו של גאב"ד העדה החרדית בעל המנחת יצחק זצ"ל והוא בן 90 בפטירתו.

רבי בעריש חלה בנגיף הקורונה ומצבו כבר הוטב, השבוע בגלל דימום בגופו ואושפז בבידוד בבית החולים במנצ'סטר שם הדרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

רבי ישכר דב ז"ל נולד לאביו פוסק הדור הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל בעל שו"ת 'מנחת יצחק' וגאב"ד 'העדה החרדית', עבר את מאורעות השואה וכשהיה בן 14 יחד עם אביו הועסק בעבודת כפייה בהונגריה על ידי הנאצים.

יחד התחבאו בבונקר בעיר גרוסוורדיין ומשם ברחו לבוקרשט ברומניה. אמו מרת אלטא דבורה לאה ע"ה נפטרה שם בי' בכסלו תש"ה.

עם סיום המלחמה חזר אביו ה'מנחת יצחק' לגרוסוודיין לנסות להציל את דברי תורתו ורכושו טרם שיעלה לארץ ישראל. בראותו את המצב של הקהילה, החליט להישאר ולשמש להם רב. הוא עסק בהיתר עגונות השואה וייסד שם ישיבה בשם "בית פנחס" על שם חמיו שנספה בשואה. 

לאחר המלחמה הגיע ה'מנחת יצחק' ללונדון ומונה לרב הקהילה שם, בשנת תש"ל מונה ה'מנחת יצחק' בהוראת האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל לשמש סגן ראב"ד 'העדה החרדית' ולאחר מכן מונה לראב"ד ולגאב"ד. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הגאון מרדכי יעקב ברייש זצ"ל בעל ה"חלקת יעקב".  ברבות השנים הוקמה קהילת חסידי סאטמר במנצ'סטר ורבי בעריש מונה לראש הקהל, הוא היה הרוח החיה בקהילה ובלעדיו לא הייתה קהילה של סאטמר במקום עד שמונה לשמש כראש הקהל. פיזר מהונו לצדקה בלב רחב ובנפש חפצה. 

בכל שנה היה מגיע רבי בעריש לארץ הקודש לערוץ סעודת הילולא בבית המדרש זופניק לזכרו של אביו לשם היו מגיעים אדמו"רים ורבנים, בין היתר היה משתתף בהילולא בישיבת 'מנחת יצחק' בבני ברק שהוקמה לזכרו של אביו. 

קשר מיוחד היה לו עם כל גדולי ישראל והאדמו"רים, במיוחד עם האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל וכן עם בניו האדמו"רים מהר"א ומהרי"י מסאטמר. 

הותיר אחריו את בנו בכורו הגאון רבי יוסף יהודה וייס ראש וועד הרבנים של מערכת הכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית', הגאון רבי שלום וייס הדיין של סאטמר בלונדון, בנו מ"מ רבי חיים וייס ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר, ובנו ר' מרדכי וייס שהיה לו לעזר בכל עסקיו. חתנו: חתנו הגאון רבי עקיבא מנחם סופר אב"ד ערלוי ב"ב ובנו של האדמו"ר מערלוי זצ"ל. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארונו יגיע לארץ והוא ייטמן ביום שישי ערב שבת פרשת לך-לך בהר הזיתים ליד אביו בעל ה'מנחת יצחק' שם טמונים גדולי ירושלים בחלקה שקנה בחייו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מנחת יצחק בעריש וייס סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד