י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת חופש הביטוי

המנהיג האיראני: מדוע זה פשע להעלות ספקות על השואה?

בעקבות הסערה בעולם המוסלמי סביב התבטאותו של נשיא צרפת מקרון נגד האסלאם הקיצוני, תהה המנהיג הרוחני של איראן מדוע אסור להעלות ספקות לגבי התרחשותה של השואה, בעוד קריקטורות בדמות הנביא מוחמד מותרות

המנהיג האיראני: מדוע זה פשע להעלות ספקות על השואה?
מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

בעקבות הצהרותיו של מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי כי הכחשת שואה אינה אסורה בטוויטר, צייץ המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי: "מדוע זה פשע להעלות ספקות לגבי השואה?" הוא כתב בטוויטר. "מדוע מותר לכל מי שכותב על ספקות כאלה להיכלא, אבל העלבת הנביא מותרת?".

חמינאי טען גם כי קריקטורות המבזות את הנביא מוחמד דומות להכחשת השואה, ושאל מדוע הכחשת רצח עם במיליוני בני אדם היא פשע אך העלבת מוחמד איננה פשע.

איראן, תחת חמינאי, נותנת חסות לתחרות קריקטורות של מכחישי שואה וקריקטורות אנטי-ישראליות ולעתים קרובות עוסקת ברטוריקה אנטישמית מלא בקונספירציות שבו מאשימים את היהודים על השתלטות על העננים שמביא בצורת באיראן.

"שאל את [מקרון] מדוע הוא תומך בהעלבת שליח האלוקים בשם חופש הביטוי", כתב חמינאי באתר הרשמי שלו. "האם משמעות חופש הביטוי היא העלבה, במיוחד דמות קדושה? האם המעשה המטופש הזה אינו מהווה עלבון לסיבת האנשים שבחרו בו?".

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר כי העלבת מוחמד עלולה לעודד "אלימות ושפיכות דמים". שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף צייץ בטוויטר: "המוסלמים הם הקורבנות העיקריים של פולחן השנאה".

מרכז שמעון ויזנטל הגיב לדברים וכתב: "לא - אייתוללה, השאלה האמיתית היא מדוע טוויטר נותן לך כרטיס חופשי להשתמש בפלטפורמה שלהם כדי לפרסם את האיומים שלך לרצח עם כולל פתרון סופי נגד הקהילה היהודית הגדולה בעולם - המדינה הדמוקרטית ישראל".

האיתוללה עלי חמינאי איראן הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד