י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תושבים ברחו מבתיהם

צפו: רעידת אדמה ביוון וטורקיה; מבנים קרסו

רעידת אדמה בעוצמה 7.0 שמקורה בים האגאי, זעזעה את טורקיה ויוון. דווח כי בניינים רבים קרסו באי היווני סאמוס. עד עתה לא דווח על נפגעים • צפו בתיעוד מאיזמיר

צפו: רעידת אדמה ביוון וטורקיה; מבנים קרסו
איזמיר אחרי רעידת האדמה צילום: צילום מסך

רעידת אדמה בעוצמה 7.0 הורגשה בים האגאי, וזעזעה את יוון. הרעידה הורגשה היטב גם בחופי מערב טורקיה באזור איזמיר, שם העריכו את הרעידה בעוצמה 6.6.

הרעידה התרחשה מול חופי מערב טורקיה על האי היווני סאמוס שבמזרח הים האגאי, כ-20 קילומטרים מחופי איזמיר המערבית. הרעידה התרחשה בשעה 15:21 שעון מקומי. סגן ראש עיריית מזרח סאמוס אמר כי בניינים רבים קרסו באזור, לא דווח על נפגעים.

תושבי סאמוס, עיר בעלת אוכלוסייה של כ-45,000 תושבים, קיבלו הוראה להתרחק מאזורי החוף, כך אמר, איפטי מיוס לקאס האחראי למדידות רעשי האדמה ביוון ל'סקיי טי וי'. "זו הייתה רעידת אדמה גדולה מאוד", אמר לקאס.

הרעידה הורגשה ברחבי איי יוון המזרחיים ואף בבירת יוון אתונה. בתקשורת היוונית נמסר כי תושבי סאמוס ותושבי איים אחרים ברחו מבתיהם, בנוסף דווח על סלעים שמדרדרים. אין דיווחים על פצועים או הרוגים. שתי המדינות דיווחו על רעידות משנה.

גולשים ברשתות החברתיות פרסמו סרטונים בהם נראה צונאמי שוטף את רחובות אחת העיירות הסמוכות לאיזמיר.

רעידת האדמה שהורגשה בטורקיה. הורגשה כאמור בעיר איזמיר, אזרחים חשו אותה גם בעיר איסטנבול, וכן באושאק, דניזלי, מניסה, בליקסיר, איידין מולה. כך דווח בסוכנות הידיעות אנאדולו, באיזמיר, העיר השלישית בגודלה במדינה, לפחות ששה בניינים קרסו.

רעידת אדמה טורקיה יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד