כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צפו בתיעוד הקריסה

מעל 20 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה ביוון ובטורקיה

סמוך לאי סאמוס שבמזרח הים האגאי - במרחק של כ-33.5 ק"מ מחופי טורקיה, והורגשה גם ביוון, נהרגו מעל 20 בני אדם ועוד מאות נפצעו. טורקיה דחתה את הצעת הסיוע שהוגשה על ידי ממשלת ישראל

מעל 20 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה ביוון ובטורקיה
הרס בעקבות רעידת אדמה צילום: Pixabay

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-400 נפצעו ברעידת האדמה שפקדה את טורקיה ביום שישי האחרון. ביוון דווח על שני נערים שנהרגו כתוצאה מהרעידה.

מוקד הרעש היה סמוך לאי סאמוס שבמזרח הים האגאי - במרחק של כ-33.5 ק"מ מחופי טורקיה. הרעידה, שהתרחשה ב-13:51 ובעומק של 10 ק"מ בלבד, הורגשה גם באיזור יוון - באתונה, בכרתים, בקוס, ברודוס ואפילו בבירה התורכית איסטנבול המרוחקת מאיזור הרעש. לפחות שש רעידות משנה נמנו באזור לאחר מכן, בעוצמה שנעה בין 4.1 ל-4.8. 

בתוך כך, טורקיה דחתה את הצעת הסיוע שהוגשה על ידי ממשלת ישראל. שר הביטחון בני גנץ ציין ביום שישי כי "מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסיוע הומניטרי לאזרחים שנפגעים בכל מקום, תוך שימוש ביכולות ובניסיון שנצברו בצה"ל לאורך שנים להתמודדות עם מצבי חירום".

הרשויות בטורקיה הודיעו לכל המדינות שהציעו להשתתף במאמצי הסיוע כי "עזרתם אינה נדרשת" וכי "כוחות החילוץ המקומיים השתלטו על האירוע בעצמם".

נציין כי במשרד החוץ אמרו שלא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה באיזמיר. הקהילה היהודית באיזמיר - העיר התאומה של תל אביב, הודיעה לשגרירות בטורקיה שלכל חברי הקהילה שלום, והשגרירות הישראלית בטורקיה פרסמה ציוץ שהביע את תנחומי ישראל למשפחות קורבנות הרעש.

עשרות בניינים קרסו, רעש האדמה גרם לצונאמי קטן שהביא לשיטפונות ברחובות.

רעידת האדמה הורגשה גם באזורים אחרים בטורקיה. חוץ מבאיזמיר, אזרחים חשו אותה גם בעיר הגדולה ביותר במדינה, איסטנבול, וכן באושאק, בדניזלי, במניסה, בבליקסיר, באיידין ובמולה.

טורקיה יוון רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד