כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ההזדמנות שלי לעזור"

שלב הניסויים בחיסון הישראלי לקורונה יוצא לדרך

לאחר שהנסיין הראשון נפסל בעקבות גילוי נוגדנים בדמו. הנסיין השני סטודנט בן ה 26 התנדב להיות הנסיין הראשון לתרופה הישראלית, ויקבל מחר את מנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה שמפותחת כאן בישראל

שלב הניסויים בחיסון הישראלי לקורונה יוצא לדרך
בקבוקי החיסון במכון הביולוגי צילום: יח"צ

שגב הראל, סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה שבצפון, יהיה מחר (ראשון) הנסיין הראשון שיקבל לדמו את החיסון הישראלי נגד קורונה שמפותח בימים אלה במכון הביולוגי.

"החלטתי להתנדב מכמה סיבות מאוד פשוטות. ראשית, אני רואה זכות גדולה בלעזור ולתרום. הרבה אנשים נפגעו מהקורונה גם בריאותית, גם נפשית ובעיקר כלכלית - ואם זו התרומה הקטנה שאני יכולת לתת, להשתתף בדבר הזה ולהביא תקווה - אז עשיתי את שלי", סיפר הראל בראיון ל ynet. 

עוד סיפר הראל בראיון, כי עד הקורונה עבד בשלוש עבודות במקביל: "הייתי מדריך בחדר כושר, מציל בבריכות ושופט במשחקי כדורסל. וכל אחד התחומים האלו כרגע לא עובדים וגם לא נראה שיעבדו בקרוב. אני מכיר הרבה אנשים שמפעל החיים שלהם נהרס, והנה ההזדמנות שלי לעזור. אני חושב על האנשים האלה".

הראל הוסיף "אני בחור בריא, ישבתי עם הרופאים שמנהלים את הניסוי וחושב שהכול יהיה בסדר. אפילו בטוח בזה. המשפחה הקרובה שלי שמחה ותמכה בכך שיש לי הזדמנות לעשות את הדבר ההיסטורי הזה".

"כמו בכל דבר בחיים שיש בו סיכון, יש כאלה שיותר תמכו ויש מי שפחות, אבל אני מכבד את כולם. זאת ההחלטה שלי וככל שאני מתעמק בנושא אני עוד יותר שלם עם זה" סיכם הראל.

יצויין כי בסוף השבוע האחרון נודע כי אחד המתנדבים הראשונים, בועז קולדונר, נפסל מלהיות נסיין של החיסון, בעקבות כך שבדמו התגלו נוגדנים לנגיף, כלומר הוא נחשף לקורונה בעבר ועבר את המחלה ללא תסמינים.

לאחר שהממצאים התגלו קולדונר שנפסל ביקש לעודד אחרים להירתם למאמץ ולהתנדב. "שאלו אותי מאיפה יש לי את האומץ ואיך יכול להיות שאני לא מפחד. הרגשתי שצריך למצוא איזון בין הפחד לבין התקווה. ידעתי שאם אעשה זאת, אעזור לדלל את הפחד עם תקווה. מי שלא מפחד לעזור, יכול גם לקבל בשורות טובות".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד