כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פרשת המיסים

נתניהו מתעקש: ההוצאות בוילה בקיסריה לצורכי עבודתי

במענה לפניית רשות המיסים שהועברה על ידי החשב הכללי לראש הסגל אשר חיון, אמר חיון כי כל ההוצאות הפרטיות במעון בקיסריה כולן משמשות אך ורק למילוי תפקידו של נתניהו. ומשכן אין הוא זקוק לשלם את המיסים על כך

נתניהו מתעקש: ההוצאות בוילה בקיסריה לצורכי עבודתי
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

כתב חדשות 13 אביעד גליקמן חושף הערב (מוצאי שבת), כי נתניהו מתעקש שהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה נועדו למילוי תפקידו - ולכן אין לחייבו בתשלום מס עליהן. כאשר לפי המנגנון, שעליו הודיעה המדינה לבג"ץ לפני שלוש שנים, אם ההוצאות בבית הפרטי של נתניהו הן לטובת מילוי תפקידו אזי המדינה היא שתשלם את המס בגינן, ואם ההוצאות הן לטובתו הפרטית, ראש הממשלה צריך לשלם את המס.

הסערה החלה עת פנתה רשות המסים בשבועות האחרונים לחשב משרדו של ראש הממשלה, וביקשה להבין אילו הוצאות הן לטובת מילוי תפקידו, ואילו לטובת הוצאות פרטיות.

החשב הכללי פנה לראש הסגל אשר חיון, שענה שכל ההוצאות הפרטיות בקיסריה – כולן משמשות אך ורק למילוי תפקידו של נתניהו, וכפי שחידדו בתגובת לשכת רה"מ: כשראש ממשלה עובר ממעון למעון הוא לא מפסיק להיות ראש ממשלה. לכן נקבע נוהל שמגדיר במדויק את ההוצאות שהמדינה משלמת למילוי תפקידו ולא פרוטה יותר.

עוד הדגישו לשכת ראש הממשלה בתגובתם "המדינה לא משלמת עבור ההוצאות הפרטיות של רה"מ במעון בקיסריה. כל התשלומים עבור המעון מאושרים ע"י החשב והיועצת המשפטית של משרד רה"מ".

כזכור, בחודש ביוני האחרון אישרה ועדת הכספים את בקשת ראש הממשלה להחזרי מס רטרואקטיביים. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני שאל את נציג רשות המסים בדיון אם בעבר נגבה מראש ממשלה מס בגין הוצאות לצורך מילוי תפקידו. ולנציג רשות המסים לא הייתה תשובה, אז נקבע כי לעניין החזרי המס, הדבר אמור לעניין הוצאות הנוגעות למילוי תפקידו של ראש הממשלה בלבד.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר אמר בדיון בחודש יוני כי "רוצים להפוך את ראש הממשלה לנכה כלכלית. חושש שהדיון יהפוך לפוליטי, לדיון שהוא קרקס. באופוזיציה רוצים לפגוע אישית בראש הממשלה. רוצה להזכיר שאם לא הייתי מחוקק את החוק ב-2017 נתניהו היה עד היום עם שכר של 17 אלף שקלים נטו בחודש".

עוד התייחס זוהר ליועצת המשפטית במשרד רה"מ, שלומית ברנע פרגו ותקף "היא החליטה למרר את חייו של ראש הממשלה ולהתעמר בו. לקחה על עצמה משימה למרר את חייהם של בני משפחת נתניהו".

קיסריה בנימין נתניהו אביעד גליקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד