כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
''אפילו חרב חדה''

מרגש: חולה הקורונה הוותיק שב לביתו לאחר 8 חודשים • צפו

יוסף חיים דבוש מהעיר אשדוד הוא החולה הוותיק ביותר מתחילת הגל הראשון אז נדבק בנגיף הקורונה וחלה באופן קשה ביותר, השכנים הקרובים אליו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא הצליח לשרוד את מכונת ההנשמה ואף להיגמל ממנה

מרגש: חולה הקורונה הוותיק שב לביתו לאחר 8 חודשים • צפו
קבלת הפנים בשכונה צילום: מתוך הסרטון

מאז הגל הראשון בהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, התאשפז יוסף חיים דבוש בן 55 מאשדוד בבית החולים אסותא, כשהוא סובל מקשיי נשימה, זאת בשל הידבקותו בנגיף.

קבלת הפנים באשדוד. צילום: יוסי סולטן.

נגיף הקורונה פגע בו באופן קשה ביותר. הוא אושפז לראשונה לקראת סוף חודש אדר, בבית החולים אסותא אשדוד. לאחר יממה ששהה בבית החולים הורדם והונשם במחלקת הקורונה למשך שלושה שבועות, אך אז הידרדר מצבו והוא נזקק למכונת האקמו - מכונה המחליפה את פעולת הריאות.

לאחר התייעצות הרופאים, הוחלט להעבירו להמשך טיפול בבית החולים תל השומר, שם קיימת מכונת האקמו לה היה נזקק למשך חודשיים וחצי, בהם המשפחה לא הרפתה והמשיכה להתפלל ולהעביר את שמו לכל כלי התקשורת. גם בזמן שאפסו הסיכויים ואף הרופאים התייאשו, המשיכו להאמין כי הכול מאיתו יתברך.

לאחר ארבעה חודשים שהיה מורדם בצורה עמוקה מאוד, החל יוסף חיים להתעורר אט אט וחזר להכרה כשהוא נשאר מחובר למכונת ההנשמה, לה נזקק לעוד חודשיים נוספים. לשמחת המשפחה ובתפילות מרובות לקראת יום הכיפורים הצליח יוסף חיים להיגמל ממכונת ההנשמה ובסייעתא דשמיא מרובה החל לנשום בכוחות עצמו. לפני עשרה ימים הועבר יוסף חיים למחלקה למחלקת שיקום כללי בבי"ח ברזילי באשקלון עד לעת עתה.

ביום שישי האחרון ביקשה המשפחה מבית החולים כי טרם יועבר למחלקת השיקום המלא, ישחררו אותו לשבת בביתו, השמחה הייתה רבה והשכונה כולה התרגשה לשמע הבשורה הנפלאה, כי אכן אושר לו להגיע לביקור למשך השבת.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' על ידי אחד השכנים, נראית השכונה כולה בהתרגשות מופלאה, כאשר כל בני השכונה יצאו לקראתו וברכו אותו על הנס שאירע לו. בתיעוד נראה יוסף חיים כשהוא יוצא מן הרכב ומדבר בהתרגשות על הנס המופלא שנעשה לו.

מדבריו של יוסף חיים: "אני פשוט אסיר תודה לכולכם אני עדיין לא 100 אחוז, תמשיכו להתפלל, אפילו חרב חדה מונחת על צווארו אל יתייאש מן הרחמים".

ממשיך יוסף חיים ומספר: אפילו הרופאים הרימו ידיים ואמרו כי אין מה לעשות, כולם ציפו ואמרו כי אין סיכויי והפסיקו לטפל בי. רק בורא עולם עם זכות התפילות שלכם, הצילו אותי.

היום, וכאן מסיים יוסף חיים את דבריו בהתרגשות מופלאה: אני מעריך כל דבר, כל פרח, כל זריחה, כל ענן וכל שושן, תלמדו, צריך להעריך כל דבר, "רופא כל בשר ומפלא לעשות".

השכנים הקרובים אליו מוסיפים ומספרים ל'בחדרי חרדים' כי מי שהכיר אותו יודע היטיב כי כל הצלתו היא בזכות דקדוק המצוות, אהבת התורה והאמונה שיש לו, ובנוסף לתפילות עם ישראל הוא ניצל מהנגיף.

עם ישראל נקרא להמשיך ולהתפלל עבור ''יוסף חיים בן טוני'' עד להחלמתו השלמה.

חולי קורונה מרגש תיעוד אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד