י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מאבדים אמון

הבחירות בארה"ב: האיחוד האירופי תולה תקוות בניצחון של ג'ו ביידן

העולם כולו נושא עיניים ועוקב אחרי מערכת הבחירות המתנהלת בארה"ב, ובכירים ומדינאים רבים ברחבי אירופה מקווים כי במרוץ הזה ביידן יוכרז כמנצח | לדבריהם, לא יהיה ניתן לחזור לימים הטובים ביחסי ארה"ב -אירופה, אך על כל פנים עדיין הסטטוס קוו יוכל להתקיים

הבחירות בארה"ב: האיחוד האירופי תולה תקוות בניצחון של ג'ו ביידן
הפרלמנט האירופי צילום: ויקיפדיה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא נמצא ביחסים עם רבים ממדינות אירופה. אך פוליטיקאים רבים באיחוד האירופי מקווים כי זכייה של ג'ו ביידן יכולה להפוך את הדברים.

"אף אחד לא נאיבי וחושב שנחזור לסוג כלשהו של סטטוס קוו, לא נוכל להחזיר את הזמן לימים הטובים, עדיין יהיו בעיות ביחסים הטרנס-אטלנטיים. אבל יש תקוות שהמצב יכול להשתפר משמעותית". כך אמר, עמנו וילידיס, מנהל מרכז המדיניות האירופי של צוות החשיבה בבריסל.

"סביר להניח שטראמפ יפעיל לחץ רב יותר על אירופה בקדנציה השנייה שלו ממה שעשה בקדנציה הראשונה, הוא גם זיהה את אירופה ככר נרחב גדול יותר להעפיל לחץ מאשר על שחקנים גלובליים אחרים,". כך על פי הדיווח באתר DW.

ריינהרד בוטיקופר, חבר הפרלמנט האירופי מטעם המפלגה הירוקה האירופית ומומחה למדיניות חוץ, גם לא חושב יותר מדי על הצהרותיו הגיאופוליטיות של טראמפ. "כשאנחנו שומעים שהנשיא טראמפ אומר שהאיחוד האירופי הוא אויב, זה לא מביא את הוויכוח מוושינגטון לשיח הציבורי באירופה", אמר.

אף על פי כן, בוטיקופר חושב שיש עדיין פוליטיקאים רבים בוושינגטון ובקונגרס האמריקני - כולל רפובליקנים - שמודעים לכך שיש צורך בשיתוף פעולה עם אירופה כדי להתמודד עם סין, רוסיה ושחקנים גלובליים אחרים.

"נשיא כמו ביידן אולי לא יעשה הכל אחרת מטראמפ, אבל סביר להניח שהוא יתמוך בבעלי ברית אמריקאיים מסורתיים, יקשיב להם ויחפש בסיס משותף", אמר בוטיקופר. "לא משנה מי ינצח בנובמבר" הוא אמר, "עלינו להשקיע בשיתוף פעולה".

במחקר שנערך בקיץ האחרון הזה על ידי המועצה האירופית ליחסי חוץ, מדיניות חוץ - חשיבה בבריסל, נראה כי האירופים איבדו אמון בארצות הברית.

בכירים במועצה האירופית סבורים כי כנשיא, ביידן יפנה לאירופאים מחדש. הם גם חושבים שארה"ב תצטרף שוב להסכם שינויי האקלים בפריז משנת 2015, ולארגון הבריאות העולמי, וכן תחזק את נאט"ו - גם אם הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד ימשיכו ללחוץ על מדינות אירופה לתרום יותר לתקציב הברית הצבאית.

רבים מקודמיו של טראמפ, כולל הנשיא ברק אובמה, כבר לחצו להגדלת ההוצאות הצבאיות מצידה של אירופה, אך אם ייבחר טראמפ מחדש, ברית נאט"ו תצטרך להיערך לתקופות קשות בהמשך, כך אמר היועץ לשעבר לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון. לטענת בולטון, טראמפ איים להוציא את ארה"ב מנאט"ו, מה שמשמעותו סוף הברית.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד