י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שינוי הסטטוס קוו

גפני הודיע: אפנה ליועמ״ש נגד השר ניסנקורן

יוזמה מנוגדת להלכה של שר המשפטים ניסנקורן, מעוררת את זעמו של יו"ר ועדת הכספים חה"כ גפני שמאיים לפנות ליועמ"ש למנוע את המהלך | היום יעלה לדיון חוק נוסף המתיימר לקעקע את יסודות ההלכה

גפני הודיע: אפנה ליועמ״ש נגד השר ניסנקורן
ניסנקורן וגפני במהלך ההצבעה צילום: דוברות הכנסת עדינה וולמן

יוזמה של שר המשפטים להעניק גיבוי למשפחות הנשואים שלא על פי ההלכה, ולאפשר להם להירשם לא כאב ואם אלא כהורה 1 וכהורה 2, מעוררת את זעמו של חבר הכנסת גפני שיוצא למאבק נגד השר ניסנקורן.

אתמול הודיע השר ניסנקורן כי טפסים ראשונים במשרד המשפטים שיותאמו בהתאם להנחייתו למשפחות הנשואות נגד ההלכה, כך שטפסים יציגו זוג הורים כהורה 1 והורה 2 במקום אב ואם.

מדובר במענה לחקיקה שנפלה בשבוע שעבר במליאת הכנסת, ובמקום כך הודיע השר ניסנקורן על ההחלטה בממשלה, תחילה בטפסי צו ירושה או בקשה לברית הזוגיות וטפסים נוספים בהם ימחקו ההגדרה של ׳אב׳ ו׳אם׳ ובמקום כך יופיע  הורה 1 והורה 2, דבר הנותן גיבוי לנישואין נגד ההלכה.

בעקבות כך, יו״ר דגל התורה טוען כי מדובר בשינוי בסטטוס קוו ובכוונתו לפנות במהלך השעות הקרובות בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט למנוע הפרה שרירותית של החלטת הכנסת שהפילה את החוק רק בשבוע שעבר.

גפני הוא היחיד להתייחס לנושא עד לרגע זה, תוך שהוא תוקף את שר המשפטים באומרו: "המהלך מנוגד לחוק, זו התנהגות מופרעת של אנשים שלא מבינים כיצד הכנסת עובדת, לא אעבור על כך בשתיקה".

בנוסף, היום יעלה לדיון הצעת חוק נוספת שנוגעת לנשואים בניגוד להלכה, הצעה שעברה בתמיכת נציגי כחול לבן לפני למעלה מחודשיים, ובקואליציה גובשה הבנה כי יתקיים דיון אך לא יקיימו הצבעה והחוק ייגנז בוועדת הרווחה.

אבי ניסנקורן משה גפני אביחי מנדלבליט סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד