ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הכל מתחיל בבית

נתונים מפתיעים על ההדבקה הביתית

חצי מבני הבית של חולה מאומת נדבקו בתוך שבוע, לעומת אחרים שלא נדבקו כלל | החוקרים לא מצליחים להבין את ההיגיון שעומד מאחורי הנתונים

נתונים מפתיעים על ההדבקה הביתית
אילוסטרציה צילום: unsplash

כל אחד מכיר חבר או מכר שזוהה כחיובי לקורונה, אך למרות ששהה בקרב כל בני משפחתו ימים ארוכים לאחר שחווה תסמינים בטרם נבדק, לא כולם נבדקו. חוקרים מנסים לענות על השאלה מה מבדיל בין אלו שנדבקו לאלו שלא, אך ללא הצלחה יתירה. בינתיים הם ניסו להבין בתוך כמה זמן נדבקים אלו שכן נמצאו חיוביים לאחר שאחד מבני משפחתם נמצא כזה.

מחקר חדש שנערך בשיתוף עם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) הביא את החוקרים להמליץ למי שחשוד כחולה או מי שנחשף לחולה מאומת לבודד את עצמו משאר בני הבית עוד לפני שהוא נבדק ומקבל תוצאות, מאחר וההדבקה בתוך הבית מהירה יחסית.

"היות שבידוד מהיר של חולי קורונה יכול להפחית הדבקה, מי שחושדים שיש סיכוי שהם חולים צריכים לבודד את עצמם בתוך הבית, ולהשתמש בחדר שינה וחדר רחצה נפרד משאר בני הבית - ככל שהדבר מתאפשר עבורם", כתבו החוקרים. הם הרחיקו לכת והמליצו לכל בני הבית לעטות מסיכות לאורך כל זמן שהותם בחללי הבית המשותפים.

המחקר שפורסם ב'וואלה' עקב אחרי 101 אנשים שנדבקו בקורונה בנאשוויל, טנסי ובמרשפילד, וויסקונסין במהלך החודשים אפריל-ספטמבר 2020, וגם אחר כל האנשים שהתגוררו עמם באותו בית - 191 במספר, והתוצאות העלו כי ההדבקה קרתה מאוד מהר: יותר ממחצית האנשים (53%) שהתגוררו באותו בית עם חולה מאומת נדבקו בתוך שבוע, רובם (75% מהנדבקים) ב-5 הימים הראשונים להופעת הסימפטומים של החולה המקורי בבית.

"ההדבקה היתה משמעותית והיא התרחשה בין אם החולה המקורי בבית היה מבוגר או ילד", ציינו החוקרים. שיעור הדבקה בתוך הבית של 53 אחוזים הוא שיעור גבוה יותר ממה שתועד במחקרים עד כה. מחקרים קודמים שהניבו ממצאים בתחום זה דיברו על שיעור הדבקה בבית שנע בין 20 ל-40 אחוזים.

"ממצא חשוב נוסף של המחקר הוא שפחות ממחצית בני הבית שנדבקו בקורונה דיווחו שהם סובלים מתסמינים בזמן שההדבקה שלהם אומתה לראשונה", כתבו החוקרים. "רבים מהם לא דיווחו על תסמינים כלל במהלך 7 הימים שבהם עקבו אחריהם החוקרים. עובדה זו מדגישה את היתכנותו הגבוהה של תרחיש הדבקה על ידי חולים א-סימפטומטיים משניים ויותר מכך את חשיבותו של הבידוד".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד