י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לא יכריז עד הניצחון

טראמפ בטוח בניצחונו ומסמן את היעד שלו

טראמפ טוען כי ינצח עם לפחות 306 אלקטורים, אותו מנין שהעניק לו את הניצחון ב-2016 על הילארי קלינטון. כמו כן מבהיר הנשיא כי לא יטען לניצחון "עד שיהיה ניצחון"

טראמפ בטוח בניצחונו ומסמן את היעד שלו
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בעוד יום הבחירות בעיצומו, כאשר שיאי ההצבעה נראים הפעם גבוהים זה עשרות שנים, הנשיא המכהן דונלד טראמפ בטוח בניצחונו וגם נוקב במספר האלקטורים שהוא צפוי לקבל - לפחות 306 קולות, המספר שהביא לו את הזכייה ב-2016. עם זאת הוא מבהיר שלא יטען כי ניצח "עד שיהיה ניצחון".

"אז המספר האחרון שלי היה 306", אמר טראמפ בראיון לתוכנית 'פוקס אנד פרנדס' ברשת 'פוקס ניוז', לאחר שנשאל, כמה קולות במכלול האלקטורל הוא חושב שהוא יקבל. "בסופו של דבר היו לי 306, זה היה מספר טוב", אמר בהתייחס לתוצאה נגד הילארי קלינטון בשנת 2016, אז היא קיבלה 232 קולות.

טראמפ ככל הנראה מחזיק בכ-163 קולות במכלול האלקטורל נכון לעכשיו מתוך המדינות הרפובליקניות המוצקות. אך אם הוא זוכה בכל הקולות של המדינות הנחשבות כתומכות בו, סך הקולות שלו יעלה ל-248. המשמעות היא שהוא יצטרך לקבל עוד 58 קולות ממדינות דמוקרטיות מוצקות.

כשנשאל טראמפ במהלך הריאיון, מתי יצהיר שהוא ניצח בבחירות, השיב הנשיא: "רק כשיש ניצחון, אין שום סיבה לשחק במשחקים. ואני חושב שיהיה לנו ניצחון".

במהלך העצרת האחרונה לפני יום הבחירות, שהתקיימה במדינת מישיגן, אמר טראמפ לקהל: "אני חושב שאנחנו הולכים לנצח, אני חושב שמחר הולך להיות אחת הזכיות הגדולות בהיסטוריה".

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד