כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מניו יורק לצפת

הרה"ח ר' אלעזר קניג ז"ל מיקירי ברסלב בארה"ב

בגיל 78 הלך לעולמו הרה"ח ר' אלעזר קניג ז"ל מיקרי חסידי ברסלב בארצות הברית. ארונו הובא ארצה ומסע הלוויה יצא מכולל ברסלב בבני ברק לעבר חלקת אמונת ישראל בבית העלמין בצפת

 הרה"ח ר' אלעזר קניג ז"ל מיקירי ברסלב בארה"ב
הרה"ח ר' אלעזר קניג ז"ל צילום: ברסלב גלובל

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה השמועה על פטירתו של הרה"ח ר' אלעזר קניג ז"ל, מיקירי חסידי ברסלב והוא בן 78.

רבי אלעזר ז"ל הינו בנו של הרה"ח ר' ירחמיאל משה ז"ל ואחיו של הרה"ח ר' נתן צבי קניג זצ"ל, ראש הכולל ברסלב בבני ברק, וחתנו של הרה"ח ר' יעקב פסח שור ז"ל.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי המנוח היה איש יקר מאד, מלא רגש, ברסלעבער חם שהיה לומד מדי יום שיעורים כסדרן, ובפרט ספרי ברסלב ליקוטי מוהר"ן ליקוטי תפילות, סיפורי מעשיות, ותיקון הכללי, הוא אירגן שיעורי תורה במושבים, לפני שקמו כל האירגונים, היה נותן הרבה צדקה מתן בסתר, ותמך בסכומים גבוהים את כולל ברסלב ברחוב אלשיך בני ברק שנתייסד ע"י אחיו, התפלל עשרות שנים בבית הכנסת אמונת ישראל בבורו פארק בראשות הרב וולפסון, היה תקופה שהיה גר בעיר ברדיטשוב אוקראינה ועבד אצל הרה"ח רבי פייביש מנדלוביץ' שליט"א.

בשנים שאומן הייתה סגורה תחת מסך הברזל, היה מוסר את נפשו והיה מגיע מארה"ב לארה"ק לראש השנה בכדי להיות בקיבוץ עם חסידי ברסלב במירון. מאז שנפתחו השערים לאומן לפני כשלושים שנה, היה נוסע כל שנה לאומן לראש השנה, הוא רכש לעצמו דירה סמוך לאומן והיה מתגורר בה שבועות ארוכים עד לאחר החגים.

ארונו הובא לקבורה לארה"ק, מסע הלוויה יצא אתמול (שלישי) בבוקר, מכולל ברסלב ברחוב אלשיך 5 בבני ברק ואח"כ מבית החיים החדש בצפת, שם נטמן בחלקת 'אמונת ישראל'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסיד ברסלב אלעזר קניג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד