כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"רחוקים מלהיות מדוייקים"

מלאי ענק של מכשירי 'סופיה' בישראל; משרד הבריאות מצמצם השימוש

בימים האחרונים נחת בארץ משלוח ענק של מאות מכשירי 'סופיה' לבדיקות קורונה, אך לאחר שהתברר כי המכשירים אינם מדוייקים החליט המשרד על צמצום השימוש במכשירים

מלאי ענק של מכשירי 'סופיה' בישראל; משרד הבריאות מצמצם השימוש
הבדיקה המהירה צילום: אסותא אשדוד

הסתמנו כבשורה, אבל מתבררים כאכזבה: לאחר שראש הממשלה הציג את הבשורה החדשה בתחום הבדיקות – מכשיר 'סופיה' המאפשר קבלת תוצאת בדיקת קורונה תוך רבע שעה – ואף הובאו לארץ מאות מכשירים מסוג 'סופיה' שנועדו לשימוש בבתי אבות ובקופות חולים, הודיע כעת משרד הבריאות כי הוא מגביל ומצמצם את השימוש במכשיר. הסיבה: המכשירים התבררו כלא אמינים וכרחוקים מלהיות מדויקים.

המכשיר הוצג כזכור בידי ראש הממשלה נתניהו שאף ביצע בדיקה באמצעות המכשיר (ויצא כמובן שלילי), ואז דווח כי משרד הבריאות יצטייד במכשירי 'סופיה' רבים שבהם יעשה יעשה שימוש על מנת לאפשר גילוי מיידי של מוקדי התפרצות. ואכן, השבוע דווח על משלוח ענק של מאות מכשירי סופיה שהגיע לארץ, כשהמכשירים היו אמורים להגיע לבתי אבות ולקופות החולים.

אך מיד לאחר תחילת השימוש הנרחב במכשיר התברר שהמכשיר – שגם קודם לכן הובהר כי יש להסתמך עליו רק במקרה של קבלת תוצאה חיובית, וכי תוצאה שלילית המתקבלת אינה וודאית – רחוק מלהציג תוצאות אמת. הבעיה התבררה לאחר שנמצא כי אצל חולם א סימפטומטיים הוא אינו מסוגל לזהות תוצאה חיובית.

בעקבות זאת, ולאחר שהתקבלו דיווחים על תוצאות שגויות רבות בבדיקות המהירות "סופיה", החליטו כעת במשרד הבריאות להגביל את השימוש במכשיר לסימפטומטים בלבד, כאשר ההסתמכות עליהם תהיה רק במידה ותתקבל תוצאה חיובית. וגם במקרה זה, נקבע כי יש לחזור על הבדיקה בבדיקת מטוש (pcr).

קורונה בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד