י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נתניהו לא ממש פופולרי

הסקר מגלה: רוב יהודי ארה"ב הצביעו לביידן

מנתוני סקר שנערך ביום הבחירות עולה כי רוב מוחלט של היהודים האמריקנים הצביעו למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן עם 77 אחוזי תמיכה. רק 5% מהיהודים ציינו כי ישראל היא אחד משני הנושאים המרכזיים שהיו שיקול עבורם בהצבעתם. וגם, נתניהו לא כ"כ פופולרי בקרב היהודים האמריקנים

הסקר מגלה: רוב יהודי ארה"ב הצביעו לביידן
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנתוני סקר שנערך ביום הבחירות עבור השדולה תומכת ישראל והשלום J Street על ידי הסוקר הבכיר ג'ים גרסטיין, עולה כי רוב מוחלט של היהודים האמריקנים הצביעו למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן - 77 אחוזי תמיכה בביידן, לעומת 21 בלבד בנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ.

רק 5% מהיהודים ציינו כי ישראל היא אחד משני הנושאים המרכזיים שהיו שיקול עבורם בהצבעתם, לעומת 9% בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

סקר יום הבחירות שבוצע בעבור השדולה תומכת ישראל והשלום J Street, על ידי מכון GBAO בהובלת הסוקר הבכיר ג'ים גרסטיין, מצא כי הבוחרים היהודים העדיפו את ג'ו ביידן על פני דונלד טראמפ ברוב מוחלט של 77% לעומת 21%. 56 אחוזי הפרש, לעומת הפרש של 45% לקלינטון ב-2016.

במרוצים לבית הנבחרים ולסנאט, תמכו היהודים במועמדים דמוקרטים ברוב של 78% מול 21%. מדובר בתוצאות הגרועות ביותר מאז 2008 עבור המפלגה הרפובליקנית בקרב הבוחרים היהודים.

על פי ממצאי הסקר, הנושאים המרכזיים בעבור הבוחרים היהודיים הינם: 54% המאבק בנגיף הקורונה. 26% שינויי האקלים. 25% ביטוח הבריאות. ו-23% הכלכלה.

5% בלבד מהיהודים ציינו את ישראל כאחד משני הנושאים המרכזיים בעבורם, זאת לעומת 9% בבחירות 2016.

74% מהיהודים תומכים בחידוש הסכם הגרעין עם איראן. 75% מהם תומכים בקידום פתרון שתי המדינות. 77% מאמינים כי על הממשל האמריקאי להפעיל לחץ על הישראלים והפלסטינים גם יחד לבצע ויתורים כדי לקדם הסדר מדיני.

57% תומכים בשימור היקף הסיוע הביטחוני האמריקאי, תוך כדי מניעת השימוש בו לקידום מהלכי סיפוח. 82% סבורים כי על ישראל להשעות חלק מהבנייה בהתנחלויות או את כולה.

92% מהבוחרים היהודים ממשיכים להאמין באופן גורף שניתן להיות גם פרו-ישראלי וגם ביקורתי כלפי מדיניות ממשלת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אינו פופולרי מאוד בקרב הקהילה היהודית. ל-61% מהיהודים בארה"ב דעה שלילית לגביו, לעומת 31% שמחזיקים בדעה חיובית לגבי ראש ממשלת ישראל". בהקשר זה יש לציין כי לאורך השנים חלה ירידה עקבית באחוזי האהדה לנתניהו בקרב יהודי ארצות הברית.

"בבחירות ההיסטוריות האלו, דחו הבוחרים היהודים את דונלד טראמפ ואת המפלגה הרפובליקנית שחברה לימין הקיצוני שונא הזרים", אמר נשיא J Street, ג'רמי בן עמי. "בשעה ששמענו מטראמפ ותומכיו על מעבר של בוחרים יהודים לכיוונם, המעבר היחיד שאירע בפועל היה הפוך, כשהתמיכה המצומצמת בין כה וכה במפלגה הרפובליקנית, הפכה למצומצמת עוד יותר. האסטרטגיה הרפובליקנית לפיה ניתן לקנות את הבוחרים היהודים באמצעות תמיכה במדיניות הימין הישראלי, נכשלה שוב כשהבוחרים היהודים הוכיחו פעם נוספת שהם תומכי השלום והדיפלומטיה", הוסיף בן עמי.

"בחירות 2020 רק מעצימות את המגמות הקיימות בקהילה היהודית, שהתחזקו לאחר ארבע שנות נשיאות של נשיא שרבים מהם סלדו ממנו", אמר הסוקר ג'ים גרסטיין. "הבוחרים היהודים ממשיכים לתמוך ברובם הגדול במועמדים דמוקרטים, במעורבות אמריקאית בקידום פתרון שתי המדינות ובחזרה למדיניות עידן אובמה כדוגמת הסכם הגרעין עם איראן", הוסיף גרסטיין.

הסקר נערך בין ה-30 באוקטובר ל-3 בנובמבר, בקרב 800 מצביעים יהודים, שהצביעו ביום הבחירות או לפניו. טעות הדגימה עומדת על +/- 3.5%.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ יהדות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד