כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המפסיד מסרב לקבל

ג'ו ביידן במרחק שישה אלקטורים מניצחון; טראמפ לא מרים ידיים

הבחירות לנשיאות ארצות הברית מגיעות לידי הכרעה. בהתחשב במנין האלקטורים שבהם מחזיק ביידן לעת עתה, ניתן כבר להכתירו כמנצח. עם זאת טראמפ לא מרים ידיים וטוען לליקויים חמורים. אם אכן ניכנס לקרב משפטי, זהות הנשיא תישאר תלויה ועומדת כמה שבועות | מתעדכן

ג'ו ביידן במרחק שישה אלקטורים מניצחון; טראמפ לא מרים ידיים
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

הסקרים אמנם טעו בגדול באשר למספרים ולהפרש הקיים בין המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, אולם במבחן התוצאה והניצחון הם צדקו. ג'ו ביידן בדרך לניצחון בבחירות לנשיאות ארצות הברית לאחר שישיג את 270 האלקטורים הנדרשים ואולי יותר.

‏בג'ורג'יה, היתרון של טראמפ עומד על 0.4%. אחרי ספירת 98% מהקולות. מה שמוסיף לו עוד 16 אלקטורים.

בכדי לנצח, זקוק טראמפ למדינות צפון קרוליינה, פנסילבניה ואריזונה.

כדי לזכות באריזונה טראמפ צריך לזכות בכ-60% מ-430000 הקולות שנותר לספר במדינה. תרחיש סביר בהחלט.

נכון לשעה זו הוא מוביל על טראמפ ונמצא במרחק ששה אלקטורים מהניצחון. לעת עתה ביידן מחזיק ב-264 אלקטורים, בעוד טראמפ מדשדש הרחק מאחור עם 214 אלקטורים. באם ביידן ינצח במדינה קטנה כמו נבאדה המחזיקה ב-6 אלקטורים, הרי שישיג את 270 הנדרשים לניצחון ויוכרז כמנצח.

אחרי ספירת 86% מקולות הבוחרים עולה כי הנשיא דונלד טראמפ קיבל 48.1% מהקולות ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן 50.5% - פער של 68 אלף קולות. לפי פוקס ניוז וסוכנות הידיעות AP ביידן כבר ניצח במדינה זו, אולם ב-CNN וברשתות אמריקניות נוספות עדיין לא הכריזו על כך רשמית.

אמש (רביעי) דרש הנשיא המכהן והמסתמן כמפסיד, דונלד טראמפ, לעצור את הספירה במדינות מישיגן המחזיקה ב-16 אלקטורים ופנסילבניה המחזיקה ב-20. כן דרשו בקמפיין של טראמפ, לספור מחדש בוויסקונסין. מנגד ביידן אמר כי "כל קול חייב להיספר, איש לא יגזול את הדמוקרטיה".

המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, שמתסמן בשלב זה כמנצח, נשא אמש הצהרה קצרה וציין כי באופן היסטורי למעלה מ-"150 מיליון איש הצביעו השנה" את הדברים סמוך לביתו בווילמינגטון, דלאוור.

"יותר אמריקאים הצביעו בבחירות האלה בהיסטוריה האמריקאית. מעל 150 מיליון איש הצביעו. אני חושב שזה פשוט יוצא דופן", אמר ביידן.

ביידן הוסיף: "עכשיו אחרי לילה ארוך של ספירה, ברור שאנחנו מנצחים מספיק מדינות כדי להגיע ל-270 קולות, הדרושים כדי לזכות בנשיאות. אני לא כאן כדי להכריז שניצחנו. אבל אני כאן כדי לדווח על סיום הספירה, אנו מאמינים שנהיה המנצחים".

אמריקה בחרה | השתלשלות רגעי ההכרעה הדרמטיים במירוץ לנשיאות

ביום של אי-וודאות ופעולות משפטיות, ג'ו ביידן זכה ביום רביעי בוויסקונסין ובמישיגן, כשהוא מחזיר לעצמו חלק מרכזי ב"חומה הכחולה" שהלכה מהדמוקרטים לפני ארבע שנים והנמיכה את סיכויו של הנשיא דונלד טראמפ להיבחר מחדש. ניצחונו של ביידן בוויסקונסין התרחש כצעד חשוב לקראת זכייה בנשיאות.

אנשי הנשיא טראמפ הודיעו כי הם מתכוונים לדרוש ספירה חוזרת בוויסקונסין, שם ניצח ביידן ב-0.6%. השברירי, אם בקשתם תאושר, הספירה תחל רק בעוד שבועיים, ואם בה יהיה תלוי גורל הבחירות, ארה"ב לא תדע גם עד אמצע החודש מי יהיה הנשיא הבא שלה.

בפנסילבניה: לאחר ספירת 89% מהקולות טראמפ מוביל ב 164k.

נוודה: לאחר ספירת 75% מהקולות ביידן מוביל בפחות מ 8k קול.

ג'ורג'יה: לאחר ספירת 98% מהקולות טראמפ מוביל ב 23k קול.

צפון קרוליינה: לאחר ספירת 94% מהקולות טראמפ מוביל ב 77k קול.

אריזונה: לאחר ספירת 88% מהקולות ביידן מוביל ב 69k.

כאמור, אם הנשיא טראמפ ממשיך להוביל ולנצח בג'ורג'יה פנסילבניה צפון קרוליינה ולוקח את נאבאדה מביידן הוא המנצח. אבל הסיכוי לכך הוא קלוש.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד