כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העצבים מתוחים

כלי התקשורת מיהרו להכריז על המנצח ותומכי טראמפ התייצבו חמושים

הדרמה בארה"ב: אחרי שבליל הבחירות כלי תקשורת מרכזיים בארה"ב פרסמו כי אריזונה שיייכת לביידן עוד לפני פרסום התוצאות המלאות והצליחו להכעיס את הנשיא ועוזריו. אמש, התאספו רפובליקנים רבים סמוך למרכז בחירות במדינה בעקבות שמועות לא מבוססות על גניבת הבחירות

כלי התקשורת מיהרו להכריז על המנצח ותומכי טראמפ התייצבו חמושים
שוטר במחוז אריקופה צילום: משטרת אריזונה

הלילה התאספו תומכי טראמפ, חלקם חמושים ברובים ובאקדחים, מחוץ למרכז בחירות באריזונה לאחר שמועות לא מבוססות שסיפרו כי במכוון לא סופרים קולות של הנשיא טראמפ.

לאחר שבליל הבחירות, 'פוקס ניוז' ו'סוכנות הידיעות AP', פרסמו כי אריזונה שייכת לביידן, למרות שרק למעלה מ-70% מהקולות נספרו, מהלך שהסעיר את טראמפ ועוזריו. כעת ההובלה של ביידן באריזונה מצטמצמת ל-68,000 קולות בלבד, עם עוד 400,000 פתקי הצבעה שטרם נספרו.

לאחר המשך ספירת הקולות סך כל המצביעים עומד על 1,469,341 קולות, 50.49 אחוזים עבור ביידן ו-1,400,951 קולות, 48.14 אחוזים, עבור טראמפ. על פי ההערכות, 400,000 קולות טרם נספרו במדינה נכון לתחילת יום חמישי.

כלי תקשורת כבר החשיבו את ביידן כמנצח באריזונה, וצפו כי ההובלה הנוכחית שלו חזקה ולטראמפ אין סיכוי, אך המספרים האחרונים נתנו תקווה קלושה לאנשי טראמפ.

אם טראמפ מנצח באריזונה, הוא עדיין יכול היה להפסיד באחת מהמדינות הבאות, נבאדה, ג'ורג'יה או צפון קרוליינה. ולקחת את הנשיאות.

אבל אם אריזונה הולכת לביידן, כל שלוש המדינות הן חובה לטראמפ לנצח בהן. 

כאמור, אמש ביום רביעי התאספו תומכי טראמפ, חלקם חמושים ברובים ובאקדחים, מחוץ למרכז בחירות באריזונה לאחר שמועות לא מבוססות שבמכוון לא סופרים קולות לנשיא טראמפ.

המפגינים עמדו בקריאה 'עצרו את הגניבה!' ו'ספרו את ההצבעה שלי' מול מחלקת הבחירות במחוז מריקופה בפיניקס.

ניצחון של ביידן באריזונה יעניק לדמוקרטים 11 קולות בחירות, וזה יהיה דחיפה משמעותית במאמציו לזכות בבית הלבן, במדינה בה זכה טראמפ הרפובליקני בשנת 2016. בליל הבחירות פוקס ניוז וסוכנות הידיעות פרסמו את אריזונה לביידן, למרות שרק למעלה מ-70% מהקולות נספרו, מהלך שהסעיר את טראמפ ועוזריו.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן אריזונה הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד