י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מחסלים את אמון הציבור"

פרטים חדשים: מיקי זוהר נחקר 5 שעות; הוקם צוות חקירה מיוחד

חקירתו של יו"ר הקואליציה במשך כחמש שעות כנראה לא סיפקה את חוקריו ועל פי הדיווח, הוקם צוות חקירה מיוחד. עם זאת, גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי אם לא יעלו פרטים חדשים, התיק לא יגיע לכדי כתב אישום | זוהר דילג בין האולפנים ותקף: "חקירה שערורייתית"

פרטים חדשים: מיקי זוהר נחקר 5 שעות; הוקם צוות חקירה מיוחד
ח"כ מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חקירת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר. חבר הכנסת המתגורר בקרית גת הדרומית, נחקר במשך חמש שעות בנקודת משטרה קטנה בשוהם ולא באחת התחנות הגדולות או ביחידת להב 433, ונמשכה 5 שעות והתמקדה רק בריאיון המדובר. לא ברור אם הדבר נעשה מטעמי נוחות החוקרים או כדי שזוהר לא יצטרך להיראות מגיע לחקירה בלהב או בתחנה גדולה. כך מדווח איתי שיקמן בכאן 11.

על פ דיווחו, אחד מהקצינים הבכירים בצוות החקירה המיוחד שהוקם לצורך העניין, הוא ראש ענף החקירות במשטרה, סנ"צ רועי ולדמן, שנצפה רבות בחודשים האחרונים באולפני הטלוויזיה, כאחד המסבירים המשטרתיים בענייני קורונה בתקופה האחרונה.

כתבת המשפט של הערוץ, תמר אלמוג דיווחה כי בפרקליטות המדינה התלבטו האם לאשר את החקירה של יו"ר הקואליציה וחבר הליכוד ח"כ מיקי זוהר. כן דיווחה כי גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי אם לא יעלו פרטים חדשים, התיק לא יגיע לכדי כתב אישום. השיקולים שנלקחים בחשבון הם התנצלותו אחרי אמירת הדברים, העובדה שאיים לכאורה במשהו שאין לו – הקלטות, העובדה שהדברים נאמרו במסגרת ריאיון שלו כחבר כנסת שניתנו במסגרת תפקידו. רוב תיקי האיומים בסופו של דבר לא מגיעים לכתב אישום בשל מדיניות מרוסנת של התביעה בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי.

כמו כן, חבר הכנסת זוהר התייצב אמש במהדורות המרכזיות והתייחס לחקירתו. בראיון למגישת המהדורה ב'כאן 11', מיכל רבינוביץ', אמר, "יכול להיות שדיברתי בנחרצות, בחריפות וביקרתי את התנהלותו של היועץ המשפטי ואת התנהלות של שי ניצן, כפי שנדרש ממני כנבחר ציבור - אבל להציג את זה כאיום ואחר כך לחקור אותי על סחיטה באיומים נגד היועץ המשפטי - נחצה פה קו שלדעתי פוגע בדמוקרטיה שלנו".

הוא הוסיף ואמר, "אני מניח שהפרקליטות היא שהחליטה לנסות להשתיק אותי כנבחר ציבור, ולכן פתחו את החקירה השערורייתית הזאת. זה יירשם לה לדיראון עולם - גם ככה האמון במערכת המשפט והאכיפה הולך ופוחת בשנים האחרונות. דבר שכזה פשוט משמיד לגמרי את האמון במערכות הללו. לי זה חבל כי אני פועל לחזק את האמון. דבר כזה פשוט מחסל את אמון הציבור".

נזכיר כי הסערה החלה כאשר, בהתייחס לחשיפת ההקלטה על ידי עמית סגל, בה נשמע מנדלבליט טוען כי פרקליט המדינה דאז שי ניצן "מחזיק אותו בגרון", התראיין ח"כ זוהר לרדיו 103FM ואמר: "אם מנדלבליט לא יתפטר מיד ויימחק את כתבי האישום נגד נתניהו, אני מבטיח שיהיו עוד הקלטות שייחשפו. יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שעוד לא פורסם". זוהר הדגיש כבר באותו ראיון: "אני לא מאיים. אבל זה מה שיקרה".

אמירותיו של זוהר עוררו סערה, אחרי שדבריו פורשו כ'סחיטה' כלפי היועץ המשפטי לממשלה. חבר הכנסת יאיר גולן אמר לאחר הראיון: "עכשיו זה ברור איך הארגון עובד - נתניהו אוסף את ההקלטות, עמית סגל מפרסם ומיקי זוהר מאיים. פשע מאורגן".

מהמשטרה נמסר בצהריי יום האתמול (חמישי) כי במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. מתוקף תפקידו של חבר הכנסת, החקירה מתנהלת באישור וליווי של פרקליטות המדינה.

"מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות", נמסר מהמשטרה.

חבר הכנסת מיקי זוהר הוא זה שחשף את דבר חקירתו. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו כתב: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו, נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט".

"לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו", כתב זוהר, "לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

"בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. 'תיזהר, ינסו לתפור לך תיק', הזהירו אותי", הוסיף, "עניתי: 'תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא'. לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות".

בפוסט שבו סיפר על חקירתו כתב חבר הכנסת זוהר: "אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של ניסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בניסיון להלך עליי אימים".

"מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו", כתב זוהר והוסיף: "אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע"ה ננצח".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה העניק גיבוי מלא לחבר מפלגתו וכתב: "מסכים איתך מיקי ידידי היקר. ‏בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

מיקי זוהר חקירה באזהרה חקירת משטרה איומים אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד