י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יוצא לקרב משפטי

טראמפ בהצהרה: הבחירות 'מזויפות', 'מושחתות', 'הונאה', 'הספירה מושחתת'

נשיא ארה"ב טראמפ מסרב לקבל את התוצאות המסתמנות, בהצהרה שנשא הלילה במשך 17 דקות, תקף את הדמוקרטים וטען לגניבת הבחירות. העלה טענות לשחיתות וכינה את התוצאות 'הונאה'. טראמפ הבטיח שייצא לקרב משפטי וקרא לביידן להיות הוגן ולדרוש ספירה חוזרת • צפו

טראמפ בהצהרה: הבחירות 'מזויפות', 'מושחתות', 'הונאה', 'הספירה מושחתת'
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

"פתקי ההצבעה בדואר הם הונאה, הסקרים היו שגויים במכוון, ספירת הקולות מושחתת", כך תקף הלילה (שישי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך נאום שנשא בחדר התדרוכים בבית הלבן, שנמשך 17 דקות, ולא נשאר להשיב לשאלות של העיתונאים.

טראמפ טען בהצהרתו כי אם כל ה"הצבעות החוקיות" היו נספרים הוא היה מנצח בבחירות לנשיאות, הוא האשים את הדמוקרטים בניסיון לגנוב את הבחירות "בצורה מושחתת". הוא הקריא מתוך דפים האשמות קשות נגד הדמוקרטים, וטען ל'סקרי דיכוי' ו'הונאה'.

"אם סופרים את הקולות החוקיים, אני זוכה בקלות. אם סופרים את הקולות הבלתי חוקיים, הם יכולים לנסות לגנוב לנו את הבחירות" אמר במהלך מסיבת עיתונאים.

לדבריו: "ניצחנו בכל מדינות המפתח, ואז באורח פלא המספרים שלנו צנחו. דיברתי על הצבעות בדואר הרבה זמן - זה ממש הורס לנו את המערכת". לשם הדוגמה אמר טראמפ, "ניצחתי בליל הבחירות בג'ורגיה במעל 300 אלף קולות, עכשיו זה נעלם. הם הפסיקו לספור לארבע שעות וקרו דברים. הדמוקרטים מנהלים שם את הבחירות".

"פילדלפיה זה אחד המקומות המושחתים ביותר באמריקה", תקף הנשיא. "הם מושחתים, הם רצו לראות כמה קולות חסרים להם ואז הם המתינו וחיפשו קולות".

על המשקיפים מטעמו בקלפיות טען: "הרחיקו אותם עד כדי שהיו זקוקים למשקפת".

באשר לסקרים המוקדמים אמר, "לא היה 'גל כחול', הוסיף והתייחס לכישלון הדמוקרטים לזכות בסנאט. "ניצחנו במספרים היסטוריים. והסוקרים טעו ביודעין. היו לנו סקרים כל כך מגוחכים וכולם ידעו את זה באותה תקופה. לא היה גל כחול כמו שניבאו", אמר טראמפ.

נשיא ארה"ב הצהיר כי "תהיה התדיינות משפטית ארוכה, וייתכן שנגיע לבית הדין הגבוה ביותר במדינה. יש לנו ראיות, אנו שומעים סיפורי אימה ואיננו יכולים לאפשר זאת בארה"ב - לא משנה מי יזכה".

לסיום אמר טראמפ: "אני קורא לג'ו (ביידן) ולכל דמוקרטי אחר להבהיר כי הם רוצים לספור כל קול חוקי. אנו רוצים שקיפות".

בתוך כך, ההובלה של דונלד טראמפ בפנסילבניה המחזיקה ב-20 אלקטורים - הולכת ומצטמצמת, גם בג'ורג'יה ג'ו ביידן מתקרב אליו וסוגר פערים, ואילו ביידן מוביל בנבאדה ובאריזונה. ביידן זקוק רק לפנסילבניה כדי לנצח, ולקבל 273 אלקטורים, או נבאדה ואריזונה, ולקבל-270. לעומת זאת טראמפ יצטרך לנצח את צפון קרוליינה, אריזונה ופנסילבניה כדי להבטיח 271.

מצד ביידן העסק נראה מאד טוב, ביידן אמר אמש לתומכיו: "אני מבקש מכולם להישאר רגועים, לכל האנשים להישאר רגועים. התהליך עובד. הספירה מסתיימת ואנחנו נדע בקרוב מאוד".

דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד