י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת זכיה אפשרית

דיווח: השירות החשאי מתכונן להגביר את האבטחה סביב ג'ו ביידן

תוצאות הבחירות בארה"ב בוששות מלבוא, אך כל זה לא מונע מהשירות החשאי כבר עכשיו להגביר את האבטחה סביב ביידן, כמעט עד לרמת אבטחה נשיאותית | תקדים לכך היה בימים בהם ניטש הוויכוח המשפטי על הנשיאות בין ג'ורג' בוש לאל-גור

דיווח: השירות החשאי מתכונן להגביר את האבטחה סביב ג'ו ביידן
ג'ו ביידן צילום: קמפיין הבחירות של ביידן

דיווח בארה"ב: השירות החשאי מתכנן להגביר את ההגנה על ביידן לקראת זכייתו האפשרית

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט' השירות החשאי שולח תגבורת לווילמינגטון במדינת דלוור, שם מתגורר ביידן, החל מיום שישי בכדי לסייע בהגנה על סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, כאשר אנשי הקמפיין שלו מתכוננים לאפשרות שהוא עשוי בקרוב להכריז על ניצחון לבית הלבן.

השירות החשאי שלח קבוצת סוכנים נוספת סביב ביידן לאחר שאנשי ביידן הודיעו בפני השירות החשאי כי המועמד הדמוקרטי ימשיך לצאת למרכז הכנסים בווילמינגטון לפחות יום נוסף, ואולי ינאם כבר ביום שישי, כך על פי שני אנשים, שדיברו עם העיתון בתנאי אנונימיות כדי לתאר את פרוטוקולי האבטחה.

דוברת השירות החשאי קתרין מילוואן סירבה להגיב והדגישה כי הסוכנות אינה דנה בפומבי בתכנון הביטחון לנשיא או במועמדים עליהם היא מגינה.

אנשי ביידן סרבו להגיב גם הם לדיווח.

עד היום עשרות סוכנים אבטחו את הקמפיין של ביידן במרכז צ'ייס באולם הכנסים ריברפרונט בווילמינגטון, הביטחון הנוסף לבידן שצפוי להתחיל היום, אינו מעניק לו את ההגנה המלאה המלווה נשיא שנבחר, אלא יותר קרוב לכיוון זה. עדיין לא ברור מתי השירות החשאי יספק את רמת האבטחה הזו עבור ביידן אם הוא יזכה.

הסוכנות בדרך כלל מגבירה את ההגנה על נשיא נבחר מיד לאחר שהאדם הוכרז כמנצח על ידי הקצאת קבוצה חדשה של סוכנים לנשיא הנכנס. מבחינה היסטורית, הגידול בהגנה קרה עוד בליל הבחירות לאחר שמועמד אחד הפסיד והשני נשא נאום ניצחון. אך במקרה הנוכחי עדיין לא הוכרז מנצח.

אולם המירוץ השנה סומן על ידי ספירת קולות שנמשכת, עם זרם התקפות של הנשיא טראמפ על טוהר הבחירות. טראמפ טען כי "פקידי מדינה מושחתים סופרים לא הוגן קולות פסולים במדינות בהן הוא מוביל על ביידן".

בסופו של דבר, אם ביידן ייחשב לזוכה הרשמי, וטראמפ לא יקבל זאת, השירות החשאי יכול להמתין על פי הנהלים עד שוועדת הבחירות תתכנס באמצע חודש דצמבר כדי לאשר את תוצאות ההצבעה לפני שתתייחס רשמית לביידן כנשיא הנבחר. "אך השירות החשאי עשוי להרגיש מחויב להגביר את ההגנה לפני כן" אמר סוכן לשעבר ל'וושינגטון פוסט'.

הסוכנות עמדה בפני החלטה כזו רק פעם אחת: במירוץ הנשיאותי שהיה שנוי במחלוקת בשנת 2000 בין ג'ורג' בוש הרפובליקני לסגן הנשיא דאז, אל גור.

במשך 36 יום לא היה שום נשיא רשמי שנבחר כיוון ששני הצדדים היו במאבק על הקולות בפלורידה ואז מאבק משפטי שהגיע לבית המשפט העליון הכריע לטובת בוש שהמשיך לקדנציה נוספת. באותה תקופה, השירות החשאי שמר על הסטטוס קוו, הגן על סגן הנשיא אל גור, והמשיך להגן על בוש כמועמד מרכזי.

ג'ו ביידן השירות החשאי דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד