כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נערכים לבחירות

דיווח: גנץ ואשכנזי החליטו להיפטר מניסנקורן: מסוכן לעתידם הפוליטי

בימים האחרונים עבר גבי אשכנזי שוב למחנה בני גנץ. שני הגנרלים סימנו את ניסנקורן כתקלה חמורה. לפי הדיווח ב'מעריב', ההחלטה להיפטר ממנו כבר התקבלה. השניים סבורים שיש לו אג'נדה עצמאית ושהוא מסוכן לעתידם. הם מפילים עליו את האחריות למבוי הסתום מול נתניהו

דיווח: גנץ ואשכנזי החליטו להיפטר מניסנקורן: מסוכן לעתידם הפוליטי
אשכנזי/ניסנקורן/גנץ צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

העניינים ב'כחול לבן' לאחר פרשת ההדלפות והפוליגרף הולכים ומסתבכים. העיתונאי בן כספית מדווח בטורו ב'מעריב' על מצבה של המפלגה שהתיימרה להוות אלטרנטיבה שלטונית. "כחול לבן כמרקחה, סיפור 2 המחנות, גנץ וחילי טרופר מובילים את האגף הפייסני שזורם עם נתניהו, מול אבי ניסנקורן וגבי האשכנזי את המורדים, כבר פאסה, עכשיו המצב הרבה יותר נפיץ ומורכב. אשכנזי למשל כבר לא ליד ניסנקורן הוא יותר ליד גנץ", פותח בן כספית.

"שני הגנרלים סימנו את ניסנקורן כתקלה חמורה, הם סבורים שיש לו אג'נדה עצמאית ושהוא מסוכן לעתידם, הם מפילים את האחריות למבוי הסתום מול נתניהו. הם חושדים בו ועל פי כמה גורמים הם החליטו להיפטר ממנו, הבשורות הטובות הן שאם הם יפגינו במשימה זו את הכישורים הפוליטיים שהפגינו עד עכשיו, ניסנקורן יכול לישון בשקט" עוקץ בן כספית, ומוסיף, "חבל שאין לידם אף אדם נכון שיסביר להם שניסנקורן הוא האחרון, חוץ מאסף זמיר, שמציל את כבודה של המפלגה הזו. היחיד שממשיך לאחוז איכשהו באלקטורט המתפוגג במהירות נוכח אוזלת היד הכללית שמופגנת על ידי מי שהייתה עד לפני החצי שנה האחרונה התקווה האחרונה של הפוליטיקה הישראלית".

"זו טרגדיה, כי לכחול לבן יש את הכלים לשרת את מצביעה" אומר בן כספית, ומצהיר, "אני הייתי מאלה שתמכו בכניסתה לממשלה, ואיני מתחרט על כך, העובדה שניסנקורן שר המשפטים, אשכנזי שר החוץ, (מזמן לא שמעתי את בכירי המשרד מאושרים כל כך, הוסיף), גנץ שר הבטחון, טרופר שר התרבות והספורט, וכו', הן חדשות טובות, חלק ניכר מהטרלול שראינו בממשלות המעבר של נתניהו חלף מן העולם, והומר במבוי סתום, העדיף בהרבה על מינויו של יעקב ברדוגו לפרקליטי המדינה, למשל".

כספית אף מנתח את תוכניתו של נתניהו לגבי הבחירות הבאות. התכנית של נתניהו היא להביא ביחד עם החרדים 46-47 מנדטים מקסימום, בבחירות הקרובות. "עדיין לא מספיק למניין" ומבנט הוא מפחד. מה עושים, "מייצרים אלטרנטיבה, זרועות התמנון של נתניהו טורחות עכשיו על הקמת כמה שיותר מפלגות לווין קיקיוניות שישאבו מנדטים יקרים שיחלישו את לפיד וליברמן, שני היריבים הראויים היחידים". בן כספית הוסיף ופרט "דוגמאות לא חסר: מתארגנת מפלגה רוסית חדשה שאמורה לפגוע באיווט, דני יתום מדבר על מפלגה, יש דיבור על מפלגת גימלאים חדשה, יש שולמנים שמדברים על מפלגה, יש דיבור על מפלגה ערבית-יהודית שאמורה לשאוב קולות מהאגף האנטי-ביבי, ולהוות אופציה לקואליציה עם ביבי... גל נוסף של מפלגות עומד לנסוע כפטריות אחרי הגשם מתוך המחאה, לפחות 3 מפלגות מתארגנות להן בחשאי בקבוצות הוואצאפ המאורגנות של קבוצות המחאה השונות", ועוד ועוד.

"ראש הממשלה בונה גם על המשך הברית עם גנץ ואשכנזי, הוא יאפשר להם לפוצץ את הממשלה הנוכחית ו'לגרור' אותו לבחירות בתקווה שזה יעזור להם לשרוד במרחב ה 8 מנדטים. אם חבר הכנסת שלמה קרעי יצליח להוריד את אחוז החסימה, יש סיכוי שמפלגת לוויין אחת או שתיים ייכנסו לכנסת, ואז כחול לבן פלוס שתי מפלגות לווין יעניקו לנתניהו מה שהוא צריך, יורידו מאוד את המחיר של בנט. מה יקבלו גנץ ואשכנזי את החינוך והבטחון? מה יצא להם מזה"?, תהה לסיום.

 

בחירות מפלגת כחול לבן אבי ניסנקורן בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד