י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסכמי השלום של טראמפ

הסודאנים לא מוטרדים מהתוצאות בארה"ב: "נמשיך את התהליך"

למרות האפשרות של חילופי ההנהגה בבית הלבן, בסודאן לא מוטרדים ומבהירים בשיחה עם עיתונאי ישראל כי תהליך השלום יימשך. "הנרמול עם ישראל בעבור סודאן הוא יעד אסטרטגי, יהיה אשר יהיה הזוכה בבחירות", אומר בכיר סודאני

הסודאנים לא מוטרדים מהתוצאות בארה"ב: "נמשיך את התהליך"
pixabay

למרות תוצאות הבחירות בארה"ב המסמנות חילופי הנהגה, גורם בכיר בממשלת סודאן אומר ל'כאן חדשות' כי הן לא צפויות להשפיע על נרמול היחסים עם ישראל.

לדברי אותו גורם, הנרמול עם ישראל בעבור סודאן הוא יעד אסטרטגי, יהיה אשר יהיה הזוכה בבחירות. סודאן, כזכור, הסכימה לנרמל את היחסים אחרי שארצות הברית הכריזה על הסרת שמה מרשימת הטרור שבה נכללה במשך עשרות שנים.

הגורם הבכיר ששוחח עם כתב 'כאן' רועי קייס, המומחה לעולם הערבי, מזכיר בהקשר הזה שג'ו ביידן, נשיאה הבא של ארצות הברית, מתח בעבר ביקורת על הסנקציות שארצות הברית הטילה על סודאן והעריך שהוא לא ישחה נגד זרם הנורמליזציה.

"הממשלה שלנו", אומר הגורם המקורב למנהיג הזמני אל-בורהאן, "נחושה להתקדם במסלול הנורמליזציה וגם ההתנגדות בתוך סודאן מצד חלק מהמפלגות לא תניא אותנו מהמהלך".

כזכור לפני מספר ימים מקורות בסודאן דווחו על יוזמה לשגר משלחת של אנשי תרבות ואומנות מקומיים לישראל. לפי הדיווח, מטרת המשלחת לארגן מופעי תרבות, שירה ותיאטרון של אמנים מסודאן בישראל, וזאת במטרה לחזק את הקשרים בין שני העמים, וכי הבקשה לשיגור המשלחת כבר נמסרה לממשלה בחרטום.

צריך גם להזכיר כי כלי תקשורת בסודאן דווחו לפני מספר ימים, כי מנגנוני המודיעין במדינה הצליחו לסכל נסיון הפיכה צבאית במדינה. לפי הדיווח, מאחורי ההתארגנות עמדה קבוצת קצינים, חלקם מקורבים לחוגים איסלאמיים במדינה. עוד נמסר כי רבים מן הקושרים נתפסו, והועברו לטיפול רשויות החוק במדינה.

סודן הסכם שלום ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד