י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
4 ימים לבחירות

אין הכרעה: ביידן קרוב להכריז על ניצחון; טראמפ מכריז: ניצחתי

גם בחלוף ארבעה ימים מאז יום הבחירות, האמריקנים וכך גם שאר אזרחי העולם הממתינים בדריכות, עדיין לא יודעים מי נשיא הבא של ארה"ב. אמנם ביידן בעל הסיכויים הגבוהים יותר, אך בכלי התקשורת נזהרים ולא מכריזים רשמית. בינתיים, טראמפ מכריז: ניצחתי ובגדול

אין הכרעה: ביידן קרוב להכריז על ניצחון; טראמפ מכריז: ניצחתי
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

ארבעה ימים אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ועדיין אין הכרזה רשמית על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כמנצח, גם במהלך השבת, רשתות הטלוויזיה נזהרו ועדיין לא הכריזו כי ביידן ניצח. עם זאת, סיכוייו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ להדביק את הפערים מביידן קלושים מאד.

ביידן קרוב לניצחון במדינת פנסילבניה, המחזיקה ב-20 אלקטורים ואם ינצח בה היא תספיק בכדי להביאו אל היעד של 270 אלקטורים, המספר הדרוש לניצחון בבחירות לנשיאות. ביידן מוביל גם במדינות ג'ורג'יה, אריזונה ונבאדה, מספיק לו שתיים מהן בכדי להפוך לנשיאה ה-46 של ארצות הברית.

במהלך השבת הרגיע מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, את הרוחות ואמר כי הוא מאמין כי תהיה "העברה מסודרת ולא-אלימה של השלטון אם טראמפ יוכרז כמפסיד". הוא אמר "הייתה לנו העברת שלטון מסודרת מאז 1792 מדי ארבע שנים, עברנו הלאה, לממשל חדש". עם זאת, מקונל, אומר כי טענותיו של טראמפ לשחיתות, כגון "כל קול חוקי חייב להיספר, וכל קול לא-חוקי חייב שלא להיספר", נכונות וצודקות.

ביידן, לפי רשת 'פוקס ניוז' וסוכנות הידיעות AP מחזיק כבר ב-264 אלקטורים, משום שהן נתנו לו ניצחון באריזונה, המחלקת 11 אלקטורים. מכיוון שבכדי לזכות בנשיאות, ביידן רחוק רק 6 אלקטורים מהיעד. רשתות אחרות, לעומת זאת, נזהרות עדיין מלקבוע שהוא ניצח באריזונה, ולכן אצלן הוא מוביל בינתיים 214-253 במאזן האלקטורים, וזקוק לעוד 17.

למרות הנתונים, לפני זמן קצר צייץ הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "אני ניצחתי בבחירות האלה, בהפרש גדול!".

דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד