י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טרם ההכרזה הרשמית

חוץ מנתניהו וגנץ: בישראל מברכים את הנשיא ג'ו ביידן על בחירתו

עוד בטרם הוכרז רשמית כי ג'ו ביידן נבחר לתפקיד הנשיא הבא, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד היה ראשון המברכים שצירף תמונות שלו לוחץ ידיים לביידן וסגנית בפגישתו עמם בעבר. אחריו שאר ראשי סיעות האופוזיציה. לעומת נתניהו, גנץ ורוב חברי סיעתם שעדיין שומרים על שתיקה

חוץ מנתניהו וגנץ: בישראל מברכים את הנשיא ג'ו ביידן על בחירתו
ג'ו ביידן בעת ביקורו בישראל ב-2010 צילום: גילי יערי, פלאש 90

בעוד עיני העולם כולו נשואות אל הדרמה המתרחשת בארצות הברית, כאשר אנו כבר כמה ימים אחרי הבחירות ואין הכרעה לכאן ולכאן, ושני הצדדים טוענים לניצחון במירוץ אל החדר הסגלגל. כלי התקשורת בארה"ב מצדם הכתירו הערב (מוצאי שבת) באופן רשמי את ג'ו ביידן הדמוקרטי לנשיאה ה-46 של ארצות הברית.

שלא כמו ראשי הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ, חברי הכנסת לא ממתינים להכרזה הרשמית ומברכים על סמך הכרזת כלי התקשורת על נצחונו של ביידן.

ראשון המגיבים היה יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, שנראה כי התכונן מראש את הנוסח והתמונות המתאימות וכתב "ברכות לנשיא הנבחר, ידידי ג׳ו ביידן ולסגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל - ארה״ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם".

עוד הוסיף לפיד: "אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית. איחולי הצלחה מכל הלב". לפיד צירף תמונה שלו לוחץ ידיים לביידן וסגניתו בעת פגישתו עמם לפני שנים מספר.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ כתב: "מברך את הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס, על נצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון.

הורביץ ניצל את ההזדמנות לעקוץ את ממשלת נתניהו והוסיף "ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל. גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים. ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה. אני קורא לצוות המזרח התיכון של הנשיא הנבחר ביידן לחדש את המאמץ לקידום תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי מובהק".

יו"ר מפלגת 'העבודה' השר עמיר פרץ התייחס אף הוא לתהליך השלום, ואמר: "מברך על היבחרו של הנשיא גו׳ ביידן ומאחל לו הצלחה, מודה לטראמפ על הבאת הישגים כידיד ישראל כמו הסכמי השלום. ארה״ב הוכיחה שוב כי הדמוקרטיה היא סלע קיומה של המדינה. כעת יוכל ביידן לתווך בחידוש המו״מ מול הפלסטינים ודווקא בעת הזו, ברורה מתמיד נחיצות גוש כחול לבן-העבודה בממשלת אחדות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' כתב הערב: ‏"ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן! ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן בירך את ביידן וכתב: "אני מברך את ג'ו ביידן על היבחרו כנשיא ה-46 של ארה"ב ומודה לדונלד טראמפ על תרומתו החשובה למדינת ישראל. אני בטוח שהברית האסטרטגית בין ישראל לבין ארה"ב ידידתנו הגדולה תמשיך להתחזק".

חבר הכנסת יאיר גולן ממפלגת 'מרצ' אמר בעקבות זכיית של ג'ו ביידן: "אני אהיה בעל ברית של האור, ולא של האפלה" - כך אמר ביידן לפני מספר שבועות. הגיע הזמן שגם ישראל תצא מאפלה לאור, והאור לא זורח מימין. אם חפצי חיים אנחנו, עלינו לדבוק בערכים של קדמה, ערבות הדדית, ביטחון עצמי ותקווה. תמה תקופת החרדה, הגיעה עת תקווה הגיע זמן התחדשות ובניה".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו', לא המתין וכבר ביום שישי כתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏"ביידן מוביל בפנסילבניה. הסיפור של טראמפ גמור. בלי פנסילבניה טראמפ לא יכול לנצח וגם נתניהו. מה ימציאו עכשיו? שהדגלים השחורים וקריימיניסטר עזרו לביידן?".

ובינתיים במפלגת 'הליכוד' כמו העומד בראשה דממה. ניר ברקת הוא ח"כ הראשון מ'הליכוד' שמברך את ג'ו ביידן: "אני מברך אותו על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה״ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות. אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות".

גם ב'כחול לבן' שקט יחסי, מלבד השר ניסנקורן מבכירי המפלגה לא נשמעו נכון לשעה זו דברי ברכה לנשיא הנבחר.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף על כך את רה"מ וראשי כחול לבן: "העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן בני גנץ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 קמלה האריס יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד