י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו וגנץ עדיין לא

מנהיגי העולם מברכים את ביידן וסגניתו

עשרות מנהיגים בעולם כולל מהעולם הערבי פרסמו הודעות ברכה לנשיא ביידן וסגניתו על היבחרם, אולם מנהיגי ישראל עדיין שומרים על שתיקה

מנהיגי העולם מברכים את ביידן וסגניתו
הבית הלבן צילום: pixabay

מנהיגים רבים בעולם לא ממתינים להכרזה הרשמית ומסתמכים על כלי התקשורת בארה"ב שכבר הכתירו את המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כנשיא ארצות הברית.

ראשון המברכים היה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שכתב, "לבעלי בריתנו הקרובים והחשובים ביותר, אני מצפה לעבוד יחד במאבק החשובים, בשינוי האקלים, וביטחון".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב, אמר כי התוצאות למרות שהן צמודות, הן ברורות, והוא מצפה לעבוד יחד עם ממשל ביידן.

הייקו מאס, שר החוץ הגרמני, צייץ בגרמנית הערה זהירה שלא הכירה בביידן ולא באריס, אך אמר שזה טוב לראות "תוצאות ברורות".

"אנו מצפים לעבוד עם ממשלת ארה"ב הבאה" אמר בציוץ. "אנחנו רוצים להשקיע בשיתוף הפעולה שלנו למען התחלה טרנס-אטלנטית חדשה, עסקה חדשה".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו בירך גם הוא את ג'ו ביידן ואת קמלה האריס על זכייתם בבחירות לנשיאות ארה"ב. טרודו אמר כי הוא מצפה "להתמודד יחד עם האתגרים הגדולים בעולם, שתי המדינות שלנו הן חברות קרובות, שותפות ובעלי ברית, אנו חולקים מערכת יחסים ייחודית על הבמה העולמית".

פרנק ביינימארמה, ראש ממשלת פיג'י, היה בין הראשונים לברך את ביידן הוא כתב כי עליהם לעבוד יחד בכל הנוגע "להתחממות הגלובלית ולבנות מחדש את הכלכלה העולמית, כעת יותר מתמיד אנו זקוקים לארה"ב בראשות המאמצים הרב-צדדיים הללו ולחזור להסכם פריז". ממנו פרש טראמפ.

ניקולה סטרג'ון, השרה הראשונה בסקוטלנד, בירכה את ביידן וכתבה: "ברכות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן ולסגניתו קמילה האריס".

"אני רוצה לברך את הנשיא החדש שנבחר בארה"ב. ג'ו ביידן, הוא ידיד אמיתי של האומה הזו לאורך כל חייו ואני מצפה לעבוד איתו בשנים הבאות", כך כתב ראש ממשלת אירלנד, מיכאל מרטין.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את ביידן על זכייתו: "יש לנו הרבה מה לעשות כדי להתגבר על האתגרים של ימים אלו. בוא נעבוד ביחד". גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצטרפה לאיחולי הברכות: "מצפה לעבוד ביחד".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לא הסתפק בהודעת ברכה והתקשר לברך את ג'ו ביידן.

נשיא מצרים א-סיסי הראשון הינו ממנהיגי מדינות ערב לברך את ביידן על ניצחונו בבחירות, לאחר שפרסם הודעת ברכה על הזכייה. בעקבותיו מנהיגים נוספים מהעולם הערבי הצטרפו.

גם מלך ירדן עבדאללה השני בירך את הנשיא הנכנס ג'ו ביידן.

אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, מברך גם הוא את ג'ו ביידן על זכייתו ואת סגנית הנשיא האריס ואומר כי הוא מאחל כל טוב לעם בארצות הברית ומצפה לעבוד יחד עם שניהם כדי לחזק את הידידות בין המדינות.

נשיא לבנון, מישל עון, שלח איגרת ברכה לנשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן. הוא הביע תקווה שבעידן שלו יחזור האיזון ליחסים בין לבנון לארצות הברית באופן שישרת את האינטרס של שני העמים.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תוקף את ראש הממשלה וראשי כחול לבן: "העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר כי ההתלבטות של נתניהו קשורה לעובדה שנותרו לטראמפ עוד חודשיים וחצי בבית הלבן. נשיא רגיל היה נמנע ממהלכים חריגים אבל טראמפ הוא נשיא לא רגיל. על הפרק סעודיה, איראן ועוד ועוד. לא רוצה להרגיז אותו ובוודאי לא את ביידן.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד