י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדברים הוצאו מהקשרם

המגיש השמיץ את החרדים; יועץ ראש הממשלה התקומם נגדו

דב גיל-הר ראיין באולפן כאן 11 את יועצו הכלכלי של ראש הממשלה הפרופסור אבי שמחון, ובתגובה להאשמת הציבור החרדי שהוא האשם בהטלת הסגרים על ידי פתיחת הישיבות ותלמודי התורה, תקף שמחון ואמר כי יש מדינות באירופה הנלחמות כעת בנגיף ושם אין חרדים שיוכלו להיות האשמים • הוצאת דברים מהקשרם, קווים לדמותה

המגיש השמיץ את החרדים; יועץ ראש הממשלה התקומם נגדו
המגיש דב גילהר בתוכניתו צילום: צילומסך משידורי כאן 11

יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופסור אבי שמחון התראיין בשבת לתכנית 'השבוע' ב'כאן 11' שהוגשה על ידי מחליפו של ירון דקל, דב גילהר, המגיש בחר להסית ולהסיט את הכעס סביב המשבר הכלכלי אל הציבור החרדי. הפרופסור אבי שמחון התעקש מול ההסתה של המגיש.

גילהר תקף ואמר: "אתם לא מצליחים במאבק הזה ולא בכדי, יש סקטורים שלא נשמעים להנחיות, שפותחים את תלמידי התורה ואת הישיבות" שמחון התערב והוסיף "המפגינים..." גיל-הר לא התייחס להערתו של שמחון והמשיך "לא הצלחתם להעלות את הקנסות בשקל, המפלגות החרדיות אמרו לנתניהו לא להעלות את הקנסות והוא אכן לא העלה את הקנסות" תקף גיל-הר. שמחון הגיב ואמר "הרצון להאשים החרדים, ויש מי שרוצה להאשים עכשיו את הערבים, אני יכול להבין את ההיגיון בזה, יש ארצות שבהם יש הנחיות ואף אחד לא יוצא מהבית, ומי שיוצא מרתכים לו את הדלת, במדינות דמוקרטיות זה לא קורה. "בא ונאכוף את ההנחיות, כי אנחנו נגיע להסדר שלישי" תקף המגיש, "א. אנחנו לא ניכנס לסגר שלישי, ב. הקנסות זה לא חזות הכל" השיב שמחון.

עוד תקף שמחון את הטענה שהעלה גיל-הר "תסתכל במדינות אחרות, הם אוכפים, אין להם חרדים וערבים, אנשים הרבה יותר ממושמעים, ואתה רואה שאותו דבר קורה. זה לא הסיפור שאתה מצלם חתונה פה, בית ספר שלא עומד בהנחיות שם".

יצוין כי מדובר בצביעות מצד חדשות 'כאן 11', והוצאת דברים מהקשרם בצורה חמורה ביותר, "יועצו הכלכלי של נתניהו: במדינות אחרות אין חרדים וערבים, אנשים שם הרבה יותר ממושמעים" הם כתבו בכותרת שגרמה לפליאה, האם גם הוא הצטרף למסיתים, מהאזנה מדוקדקת לדבריו עולה תמונה שונה לחלוטין, של מגיש המעוניין לתקוף את הציבור החרדי (והערבי) מול יועצו של ראש הממשלה היוצא להגנתנו ומשיב בעובדות ענייניות.

בנוסף התייחס הפרופסור שמחון להשפעות הכלכליות של הנגיף וטען כי "מאות אלפי עצמאים ביקשו וקיבלו פיצויים" עוד הוסיף, כי "תוכנית הסיוע הכלכלית שעברה לאחרונה בכנסת פורשת רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי המדינה עד יוני 2021. אין ספק שאנשים מאוד סובלים, אבל אי אפשר להתמקח עם הנגיף".

הפרופסור שמחון הוסיף וגיבה את התנהלות ראש הממשלה ואמר "בכל מקום בעולם שבו ניסו להימלט מסגר - התחלואה הייתה מאוד קשה".

"במשרד האוצר מכינים עכשיו תקציב לשנת 2021", אמר הפרופסור בהתייחסות לסערת התקציב, עוד הוסיף, כי שר האוצר הבטיח להציג את התקציב לממשלה בתחילת חודש דצמבר".

בעקבות מתקפות שספג הערב, הגיב פרופ' שמחון ובחשבון הטוויטר של 'כאן חדשות' צייצו: "הדברים נערכו בצורה מגמתית. הכוונה הייתה כי הטענה שהתחלואה בישראל גבוהה בשל מגזר כזה או אחר אינה נכונה, מהסיבה הפשוטה שיש תחלואה גבוהה בכל אירופה".

דב גילהר כאן 11 הסתה נגד חרדים אבי שמחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד