י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הכנה והסתה לטרור"

הימין הקיצוני בבריטניה: בן 17 נכלא לחמש וחצי שנים

פול דנליווי נער בן 17.5 מרוגובי בבריטניה נידון ל5.5 שנות מאסר בגין תשעה סעיפים בהם הודה, הכוללים איסוף מידע, הסתה והכנה של טרור | במהלך השנים האחרונות נרשמת מגמת עלייה בדעות הקיצוניות שמגיעות לעיתים קרובות אף לכלל מעשים, כאשר הימין הקיצוני במדינה מרים ראש

הימין הקיצוני בבריטניה: בן 17 נכלא לחמש וחצי שנים
פול דנליווי צילום: משטרת בריטניה

בריטניה: נער בן 17 עם דעות ימניות קיצוניות שהציע לבנות נשק לאנשים ברשת נכלא לחמש וחצי שנות מאסר.

פול דנליווי מרוגבי בריטניה, נידון לחמש שנים וחצי בגין איסוף מידע על טרור ותכנון ביצוע, הכנה והסתה של טרור, כך דיווחה משטרת ווסט מידלנדס.

דנליווי הודה בתשע סעיפים של איסוף מידע על טרור על פי סעיף 58 לחוק הטרור, ובחודש שעבר חבר מושבעים מצא אותו אשם בביצוע הכנה, והסתה של טרור לפי סעיף 5 לחוק הטרור.

במהלך המשפט נודע לבית המשפט כיצד הפך לחבר באגודת הימין הקיצוני המקוון FKD ביולי 2019, והחל בכמה שיחות וירטואליות בהן הביע את דעותיו הקיצוניות וציין שהוא מתכנן או שכבר השיג נשק.

בלשים מצאו למעלה מ-90 מסמכים על כלי נשק, מטענים וטקטיקות צבאיות, חומר מקוון עם רטוריקה של הימין הקיצוני וכן שיחות צ'אט ברשת עם פעילי ימין קיצוני מסוכנים

11 סרטונים מהרצח במסגדים בכרייסטצ'רץ' ניו זילנד ב-15 במרץ 2019 נמצאו אצלו בפלאפון, כמו כן נמצאו סרטונים של הירי באל פאסו - טקסס ב-3 באוגוסט 2019, בנוסף נמצאו סרטונים של מספר פיגועי טרור של אנשי ימין קיצוני.

בחיפוש בחדר השינה של הצעיר שהכריז כי אדולף היטלר הוא הגיבור שלו, נמצאו כמה סכינים, רובי אוויר, כיסויי פנים, צבע פנים להסוואה, מחסניות של רובה וכדורי קליעה, ציוד לחימה וציוד קמפינג.

המשטרה פרסמה כי במהלך השנים האחרונות "נמצאו הרבה איומים בקשר לטרור הימני הקיצוני ועבודה זו נמשכת בקצב מהיר. לקבוצות קיצוניות אלה יש פוטנציאל לאיים על ביטחון הציבור".

"אנו פועלים ללא לאות למאבק בטרור. העדיפות המוחלטת שלנו היא להבטיח את ביטחונם של האנשים שחיים, עובדים ומבקרים באזור ווסט מידלנדס, מדי שנה אלפי דיווחים מהציבור מסייעים למשטרה להתמודד עם איום הטרור, אם אתם רואים או שומעים משהו שלא נראה בסדר, תדווחו למשטרה, דיווח לא יהרוס חיים, אבל זה יכול להציל אותם, במקרה חירום חייגו תמיד למספר 999".

צעיר בריטי עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד