י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנשיא ה-46 של ארה"ב

ביידן בנאום ניצחון מרוכך: "יחד ננצח את הייאוש"

נשיאה הנבחר של ארה"ב ומועמד המפלגה הדמוקרטית - ג'ו ביידן נשא הלילה נאום ניצחון בעצרת בעיר מגוריו | בדבריו הודה ביידן למיליוני התומכים וקרא לאמריקה להתאחד שוב אחרי חודשים של סכסכנות ופלגנות והכריז כי ימנה קבינט שיעסוק במלחמה בנגיף | נאום ראשון מפייס ומאחד 

ביידן בנאום ניצחון מרוכך: "יחד ננצח את הייאוש"
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

ביידן נאם בעצרת ניצחון שנערכה בעיר מגוריו ווילמינגטון שבמדינת דלאוור. כמו רוב העצרות בקמפיין הבחירות שלו, נערך אירוע הניצחון הלילה במתכונת "דרייב אין": הצופים באו אליו במכוניות, והאזינו לביידן כשהם יושבים בתוכן או עומדים לצדן כדי לשמור על ריחוק חברתי בגלל הקורונה. לאות עידוד צפרו לו צפירות רמות.

את נאומו פתח ביידן, "חברי האמריקנים, אנשי האומה הזו, הם העניקו לנו ניצחון ברור. ניצחון משכנע. ניצחון של 'אנחנו העם'. זכינו עם הכי הרבה קולות שהצגנו אי פעם לניצחון נשיאותי בתולדות האומה הזו - 74 מיליון. אני שפל רוח מהאמון והביטחון שנתתם בי. אני מתחייב להיות נשיא שמבקש לא לחלק, אלא להתאחד".

חיפשתי את המשרד הזה כדי להחזיר את נשמת אמריקה. לבנות מחדש את עמוד השדרה של האומה - מעמד הביניים. לגרום שוב לאמריקה להיות מכובדת ברחבי העולם ולאחד אותנו כאן בבית. זה הכבוד של חיי שכל כך הרבה מיליוני אמריקאים הצביעו בעד החזון הזה. ועכשיו העבודה להפוך את החזון הזה לממשי היא המשימה של זמננו. כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, אני בעלה של ג'יל. לא הייתי כאן ללא תמיכתם הבלתי נלאית של ג'יל, האנטר, אשלי, כל נכדינו ובני זוגם וכל משפחתנו.

הם הלב שלי. ג'יל היא אמא - אמא צבאית ומחנכת. היא הקדישה את חייה לחינוך, אך ההוראה אינה רק מה שהיא עושה - היא מי שהיא. עבור אנשי החינוך של אמריקה זה יום נהדר. אהיה לי כבוד לכהן עם סגנית נשיא נהדרת - קמלה האריס - שתעשה היסטוריה כאישה הראשונה, האישה השחורה הראשונה, האישה הראשונה ממוצא דרום אסייתי, ובתם הראשונה של מהגרים שנבחרו אי פעם לתפקיד לאומי במדינה זו. .

זה כבר מזמן, ואנחנו נזכרים הערב בכל אלה שנלחמו כל כך הרבה שנים כל כך הרבה כדי לגרום לזה לקרות. אך שוב אמריקה כיוונה את קשת היקום המוסרי לעבר צדק. תודה לצוות הקמפיין שלי ולכל המתנדבים, לכל אלה שנתנו כל כך הרבה מעצמם כדי לאפשר את הרגע הזה, אני חייב לכם הכל. ולכל אלה שתמכו בנו: אני גאה בקמפיין שבנינו והפעלנו. אני גאה בקואליציה שהרכבנו, הרחבה והמגוונת ביותר בהיסטוריה. דמוקרטים, רפובליקנים ועצמאים. פרוגרסיבים, מתונים ושמרנים. צעיר וזקן. עירוני, פרברי וכפרי. לבן. לטינית. אסייתי. יליד אמריקאי. ובמיוחד לאותם רגעים שהקמפיין הזה היה בשפל - הקהילה האפרו-אמריקאית שוב קמה בשבילי. תמיד יש לכם את הגב שלי, ויהיה לי את שלכם.

אמרתי מלכתחילה שאני רוצה קמפיין שייצג את אמריקה, ואני חושב שעשינו את זה. עכשיו ככה אני רוצה שהמינהל יראה.

ולאלה שהצביעו לנשיא טראמפ, אני מבין את אכזבתכם הערב. בעצמי הפסדתי כמה בחירות. אבל עכשיו, בואו ניתן הזדמנות זה לזה. הגיע הזמן לבטל את הרטוריקה הקשה. להורדת הטמפרטורה. להקשיב זה לזה שוב. כדי להתקדם, עלינו להפסיק להתייחס ליריבינו כאל האויב שלנו. אנחנו לא אויבים. אנחנו אמריקאים.

המקרא (קהלת) אומר לנו שלכל דבר יש עונה - זמן לבנות, זמן לקצור, זמן לזרוע. וזמן לרפא. זה הזמן לרפא את אמריקה. עכשיו, לאחר שהמערכה הסתיימה - מה רצון העם? מה המנדט שלנו? הקרב לשלוט בנגיף. הקרב לבנות שגשוג. המאבק על אבטחת הבריאות של משפחתכם. המאבק להשגת צדק גזעני והשמדת גזענות מערכתית במדינה זו. הקרב להצלת האקלים. המאבק להחזרת ההגינות, להגן על הדמוקרטיה ולתת לכולם במדינה הזדמנות הוגנת.

העבודה שלנו מתחילה עם הקורונה, איננו יכולים לתקן את הכלכלה, להחזיר את החיוניות שלנו או להתענג על הרגעים היקרים ביותר בחיים - חיבוק נכד, ימי הולדת, חתונות, סיום לימודים, כל הרגעים החשובים לנו ביותר - עד שננצח את הנגיף הזה.

ביום שני אמנה קבוצה של מדענים ומומחים מובילים כיועצי מעבר שיעזרו לקחת את תוכנית הקורונה של 'ביידן-האריס' ולהמיר אותה לתוכנית פעולה שתתחיל ב-20 בינואר 2021. תוכנית זו תיבנה על מדע. זה ייבנה מתוך חמלה, אמפתיה ודאגה. לא אחסוך שום מאמץ - או התחייבות - להפוך את המגפה הזו.

רצתי כדמוקרט גאה. אני אהיה עכשיו נשיא אמריקאי. אני אעבוד קשה באותה מידה עבור אלה שלא הצביעו לי - כמו אלה שהצביעו לי. תם עידן העגום הזה של הדמוניזציה באמריקה - כאן ועכשיו. סירובם של דמוקרטים ורפובליקנים לשתף פעולה זה עם זה אינו נובע מכוח מסתורי כלשהו שאינו בשליטתנו. זו החלטה. זו בחירה שאנחנו עושים.

ואם אנחנו יכולים להחליט לא לשתף פעולה, אז אנחנו יכולים להחליט לשתף פעולה. ואני מאמין שזה חלק מהמנדט של העם האמריקני. הם רוצים שנשתף פעולה. זו הבחירה שאעשה. ואני קורא לקונגרס - דמוקרטים ורפובליקנים כאחד - לעשות את הבחירה הזאת איתי.

עלינו להפוך את הבטחת המדינה ולממשה עבור כולם - לא משנה הגזע שלהם, האתניות שלהם, האמונה שלהם, זהותם או מוגבלותם. אמריקה תמיד עוצבה על ידי רגעים בזמן שקיבלנו החלטות קשות לגבי מי אנחנו ומה אנחנו רוצים להיות.

לינקולן בשנת 1860 - בא להציל את האיחוד. לפני שתים עשרה שנה - כשברק אובמה עשה היסטוריה - ואמר לנו 'כן, אנחנו יכולים'.

אנו עומדים שוב בנקודת הטיה. יש לנו הזדמנות לנצח את הייאוש ולבנות אומה של שגשוג ותכלית. אנחנו יכולים לעשות את זה. אני יודע שאנחנו יכולים. דיברתי זמן רב על הקרב על נשמת אמריקה. עלינו להחזיר את נשמת אמריקה.

האומה שלנו מעוצבת על ידי הקרב המתמיד בין המלאכים הטובים שלנו והדחפים האפלים ביותר שלנו. הגיע הזמן שהמלאכים הטובים שלנו יגברו.

הערב, כל העולם צופה באמריקה. אני מאמין שבמיטב יכולתנו אמריקה היא מגדלור עבור העולם. ואנחנו מובילים לא בדוגמה של הכוח שלנו, אלא מכוח הדוגמה שלנו. תמיד האמנתי שנוכל להגדיר את אמריקה במילה אחת: אפשרויות.

שבאמריקה צריך לתת לכל אחד את האפשרות להרחיק עד שהחלומות שלהם והיכולת הנתונה לאלוקים יקחו אותם. אני מאמין באפשרות של המדינה הזו. אנחנו תמיד מסתכלים קדימה.

לקראת אמריקה חופשית וצודקת יותר. לקראת אמריקה שיוצרת מקומות עבודה בכבוד ובכבוד. לקראת אמריקה שמרפאת מחלות - כמו סרטן ואלצהיימר. לקראת אמריקה שלא משאירה אף אחד מאחור. לקראת אמריקה שלעולם לא מוותרת, לעולם לא נכנעת.

זו אומה נהדרת. ואנחנו עם טוב. זו ארצות הברית של אמריקה. ומעולם לא היה שום דבר שלא הצלחנו לעשות כשעשינו את זה ביחד.

בימים האחרונים של הקמפיין חשבתי על מזמור שמשמעותי מאוד עבורי ועבור משפחתי, במיוחד בני המנוח ביו. זה לוכד את האמונה שמקיימת אותי ואשר אני מאמין שמקיימת את אמריקה.

ואני מקווה שזה יכול לספק נחמה ליותר מ -230,000 משפחות שאיבדו השנה אדם אהוב לנגיף הנורא הזה. ליבי לכל אחד ואחת מכם. אני מקווה שהמזמור הזה נותן לכם גם נחמה.

'והוא יגדל אותך על כנפי הנשר, ישא אותך על נשימת השחר, יביא אותך לזרוח כמו השמש, ויחזיק אותך בכף ידו.' ועכשיו, יחד - על כנפי הנשר - אנו מתחילים בעבודה שאלוקים וההיסטוריה קראו לנו לעשות.

בלב מלא וידיים יציבות, עם אמונה באמריקה וזה בזה, עם אהבה למדינה - וצמא לצדק - בואו נהיה העם שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים להיות.

עם מאוחד. עם התחזק. אומה נרפאה. ארצות הברית של אמריקה. אלוקים יברך אותך. ואלוקים יגן על חיילינו. סיים ביידן את נאומו.

בהמשך נשאה דברים גם סגניתו קמלה האריס שהודתה בדבריה לכל התומכים הרבים ולאנשי צוות הקמפיין.

"לילדי ארצנו, ללא קשר למגדרכם, מדינתנו שלחה לכם מסר ברור: חלמו באמביציה, הובילו בשכנוע ותראו את עצמכם באופן שאחרים אולי לא יראו אתכם, פשוט כי הם מעולם לא ראו את זה לפני. לעם האמריקני: לא משנה למי הצבעת, אשתדל להיות סגנית הנשיא שג'ו היה לנשיא אובמה - נאמן, ישר ומוכן, ומתעורר כל יום וחושב עליכם ועל משפחותיכם כי עכשיו העבודה האמיתית מתחילה".

"העבודה הקשה. העבודה הנחוצה. העבודה הטובה. העבודה החיונית להצלת חיים ולהכאת המגפה הזו. לבנות מחדש את הכלכלה שלנו כך שהיא תעבוד עבור אנשים עובדים. להשמיד את הגזענות השיטתית במערכת המשפט ובחברה שלנו. כדי להילחם במשבר האקלים. לאחד את ארצנו ולרפא את נשמת אומתנו. הדרך קדימה לא תהיה קלה. אבל אמריקה מוכנה. וכך גם ג'ו ואני. בחרנו נשיא שמייצג את הטובים ביותר בנו. מנהיג שהעולם יכבד וילדינו יכולים להסתכל עליו. מפקד ראשי שיכבד את חיילינו וישמור על מדינתנו. ונשיא לכל האמריקאים. עכשיו הכבוד הגדול שלי להציג את הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן". כך האריס.

ג'ו ביידן קמלה האריס נאום ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד