ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סיפור מאחורי הקלעים

נתניהו העלה זיכרונות מאביו במפגש עם שר החוץ של מלאווי • צפו

לשמע שמו של שר החוץ של מלאווי, נתקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרץ של נוסטלגיה, ושחזר את שסיפר לו אביו על בקשתו מנשיא ארצות הברית דאז אייזנהאואר, עת היה יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית. בעניין תמיכתה של ארצות הברית בהקמתה של מדינת ישראל

נתניהו העלה זיכרונות מאביו במפגש עם שר החוץ של מלאווי • צפו
נתניהו עם שר החוץ של מלוואי צילום: מתוך הטוויטר

"תשמעו סיפור מאחורי הקלעים," פתח נתניהו בסרטון מיוחד אותו העלה לחשבון הטוויטר שלו בסוף השבוע האחרון "היום פגשתי את שר החוץ של מלאווי, מדינה אפריקנית שבאה לפתוח שגרירות בירושלים, קוראים לשר החוץ אייזנהאואר מקאקא, ואייזנהאואר כידוע היה נשיא ארצות הברית".

נתניהו המשיך "אני שואל אותו תגיד לי איך קיבלת את השם הזה? הוא אומר, שמע כולם שואלים אותי את זה, אבא שלי העריץ את אייזנהאואר נשיא ארצות הברית, וקרא לי בשמו".

"אמרתי לו" סיפר נתניהו "הנה משהו שאף אחד לא אמר לך, אבא שלי, פרופסור בן ציון נתניהו זיכרונו לברכה הוא נפגש עם אייזנהאואר, הוא (שר החוץ של מלאווי, אייזנהאואר מקאקא) פרץ בצחוק, הוא לא האמין, אבל זה סיפור אמיתי".

נתניהו סיפור לשר החוץ של מלאווי "אבי היה בשליחות ציונית בארצות הברית מיד אחרי מלחמת העולם השניה, הוא נפגש עם אייזנהאואר, הוא הביא אותו אליו. אייזנהאואר אז עוד לא היה נשיא, הוא היה הרמטכ"ל של צבא ארצות הברית יושב ראש המטות המשולבים, ואבא שלי אמר לו אתה צריך לתמוך בהקמת מדינה יהודית, הוא שאל אותו למה, הוא ענה כי אנחנו נהיה הכח החזק ביותר במזרח התיכון ונעזור לכם מול ההתפשטות של רוסיה הסובייטית".

"אייזנהאואר התפלא אתם? איך תהיו? אבא שלי אמר לו תראה איך אנחנו היהודים נלחמנו עכשיו עבור אנשים אחרים אתה יודע כמה אמיצים נהיה כשנילחם בשביל עצמנו" שחזר נתניהו את דברי אביו.

"אנחנו נלחמים בשביל עצמנו, אנחנו נלחמים נגד הקורונה, אנחנו נלחמים למען המדינה שלנו למען העתיד שלנו, אבא שלי צדק לגמרי" אמר נתניהו לסיום.

מלאווי שר החוץ ביבי נתניהו בן ציון נתניהו ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד