ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נרות בניחוח ורדים להרגעה

אווירה מתוחה: טראמפ מסרב להכיר בתוצאות; קושנר מנסה להרגיע

דיווח בארה"ב: ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, פנה לנשיא בנוגע לתוצאות הבחירות, ומשכנע אותו לוותר על המאבק המשפטי | בנוסף, טראמפ החליט שלא להשתתף בהשבעת "הנשיא המטורף" כלשונו: וכי צוות הבית הלבן הדליק נרות בניחוח ורדים בכדי לשפר את האווירה במתחם

אווירה מתוחה: טראמפ מסרב להכיר בתוצאות; קושנר מנסה להרגיע
החדר הסגלגל בבית הלבן צילום: pixabay

"אין לו נאום הפסד מוכן ואין לו שום כוונה להכיר בנשיאותו של ג'ו ביידן", אמר אמש גורם רפובליקני. הנשיא שהה מספר שעות בבית הלבן עם גרעין קשוח של נאמנים שדרבן אותו להמשיך בהתנגדות לתוצאה.

"דונלד טראמפ לעולם לא יקבל שהוא הפסיד בבחירות, גם אם האתגרים המשפטיים שלו יכשלו" כך על פי גורמים המקורבים לבית הלבן, לטענת הגורמים, הוא אף יסרב להשתתף בהשבעה של יריב שהוא רואה כ'נשיא מזויף', שכן הוא ממשיך למחות על כך שהפסיד בהצבעות מזויפות.

מקורבים תיארו את האווירה באגף המערבי כ"מדכאת ומלאת אנרגיה רעילה", כאשר כמה מהצוותים הדליקו נרות בניחוח ורדים בניסיון לרכך את הסביבה, ולהיאבק בריח המזון המהיר שהגיע לנשיא ולבני משפחתו. ולמעגל הפנימי. "בניו ועוזריו הקרובים תומכים בו, בעוד אף אחד אחר לא מעז להעלות את העניין שצריך לשקול את החיים שלאחר הנשיאות", אמר גורם בבית הלבן. "בתודעתו, הוא מעולם לא תכנן את היום שאחרי הבחירות כי הוא מאמין באמונות טפלות והוא חשב שזה מזל רע" מסר הגורם. כך דווח בתקשורת האמריקאית. בתוך כך דיווח נוסף בארה"ב: כי ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, פנה לנשיא בנוגע לתוצאות הבחירות, ומשכנע אותו לוותר על המאבק המשפטי

פרשנים מסוימים השוו את המצב לסצנת הבונקרים בברלין בסרט "נפילה", שבו אדולף היטלר ימ"ש משתולל יותר ויותר על הגנרלים המהימנים ביותר שלו שלא מעזים לומר לו שהנאצים הפסידו את מלחמת העולם השנייה.

"טראמפ מוקף במשפחתו ובצבא של עורכי דין והיה כל הזמן בטלפון," אמר גורם אחד. "הוא נמצא במצב לחימה ואומר שביידן יהיה נשיא מטורף ושהוא לא יתייצב ב-20 בינואר [יום ההשבעה] מכיוון שזו תהיה עלבון לדמוקרטיה".

בטקס ההשבעה, הנשיאים יוצאים באופן מסורתי מברכים את יורשם בבית הלבן, ומתייצבים לתמונות בחדר הסגלגל כדי למסור רשמית את המגורים. לאחר מכן הם משתתפים בטקס ההשבעה בחזית בניין הקפיטול האמריקני בוושינגטון הבירה.

בינתיים, חלק מהמעגל הפנימי של הנשיא כמעט ולא נראה בציבור. סגן הנשיא מייק פנס לא הופיע בציבור במשך מספר ימים, אף שחתם את שמו בהודעות דוא"ל המבקשות תרומות בגין פעולותיו המשפטיות של טראמפ.

ובעוד רעייתו של טראמפ מלאניה הופיעה עמו על הבמה לזמן קצר בליל הבחירות, היא והבן בארון נשארו במגורים הפרטיים שלהם.

"הנשיא משוגע כמו שועל, אנשים לועגים לו, אבל הוא מישהו שהתכונן מבעוד מועד והוא השקיע חודשים בקביעת התרחיש לפיו הצבעות דואר מזויפות". כך מסר המקור מהבית הלבן.

אך יש שתי נשים שעדיין נשמעות באוזנו של טראמפ והן בין התומכות הבודדות שיכולות לשכנע אותו ללכת בצורה רגועה. עוזרות הבית הלבן לשעבר שרה האקבי סנדרס, וקליאן קונווי, שהיו חלק מהקבוצה המצומצמת של נאמנים ששהו בליל הבחירות עם טראמפ, וצפויות למלא תפקידים מרכזיים לגיבוש האסטרטגיה שלו בשלושת החודשים הקרובים.

גב' סנדרס הייתה מזכירת הבית הלבן של הנשיא בין 2017 ל-2019 וכעת היא פרשנית ברשת 'פוקס'. גב' קונוויי הייתה יועצת לנשיא עד סוף אוגוסט ועדיין הגנה בחריפות על הבוס שלה לשעבר בראיונות ביום חמישי בערב.

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ג'ארד קושנר הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד