י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעילה בכספי התרומות

מבקר המדינה: חשד לעבירות פליליות בפרשת בית החולים הממשלתי

המבקר מתניהו אנגלמן העלה חשדות לעברות פליליות בפרשת אי הסדרים בתרומות לבית החולים וולפסון. בית החולים בתגובה: "מסכת השמצות". עמותת הידידים: "הנושא נבדק"

מבקר המדינה: חשד לעבירות פליליות בפרשת בית החולים הממשלתי
מתניהו אנגלמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, העלה חשדות לעברות פליליות בפרשת אי הסדרים בתרומות לבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון. אנגלמן העביר דיווח יוצא דופן על החשדות לפלילים לעו"ד שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי), והוא ציין כי הוא עושה זאת בהתאם לחובתו בחוק במקרה ובזמן בירור של תלונה "עולה חשש לעברה פלילית". כך מפרסם הבוקר (ראשון) פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום"-רן רזניק.

הפרשה נחשפה החל מאוגוסט ב"ישראל היום" ובמסגרתה חוקרים במשרד הבריאות, במשרד המשפטים ואצל מבקר המדינה תלונות על אי סדרים חמורים ומתמשכים בכספי תרומות שהועברו לביה"ח וולפסון באמצעות עמותת הידידים של ביה"ח שמגייסת תרומות לביה"ח.

במסגרת זו נחקרת גם תלונה לאי סדרים במיליוני שקלים שנתרמו למאבק בקורונה וזאת לאחר שבמרץ השנה העמותה פנתה לקרנות בבקשה לקבל "מענק חירום" בהיקף של כמיליון שקלים מכל קרן "לצורך רכישת ציוד רפואי לאגפי הבידוד החדשים לקורונה" כולל "ציוד מציל חיים".

כזכור, לפני שבוע מבקר המדינה הורה גם בצעד יוצא דופן לעמותה להחזיר בצו מיוחד לעבודה באופן מיידי את מנכ"לית עמותת הידידים בבית החולים, נטלי יששכר, וזאת לאחר שהכיר בה, בצו הגנה זמני, כ"חושפת שחיתויות". זאת לאחר שהוצאה ב-1 באוגוסט לחופשה ללא תשלום (חל"ת) בסמיכות זמנים, לכאורה, לתלונותיה החוזרות בפני הנהלת העמותה על "התנהלות לא תקינה של העמותה שבאה לידי ביטוי בהיעדר שקיפות מול התורמים תוך הצגת מצג שווא, ובשימוש בכספי תרומות של תורמים שלא על פי הנחייתם".

בית חולים וולפסון כספי תרומות מתניהו אנגלמן חשדות לפלילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד